IngOehman skrev:Jag har noterat i denna tråd flera inläggare som menat att flerkanal är inte bara ovanligt, utan till och med väldigt ovanligt.
Eftersom jag är lite insatt i säljstatistiken av apparatur undrar jag vad som är grunden till sådana bizarra uppfattningar? Att gemene man i väldigt hög utsträckning satsat på flerkanal är ju välkänt (även om tvåkanal faktiskt ökat en liten smula just sista året), men menar ni kanske att det är bland kännarna det är väldigt ovanligt med något annat än tvåkanal??
Isåfall är det ju bara att undersöka genom att starta en tråd om det här på faktiskt, och det undrar jag om inte någon gjorde för inte så länge sedan här på faktiskt. Någon som vet hur det gick?
Hur många har endast tvåkanalslyssning egentligen? Är det 90% eller mer? Eller hur mycket det nu behövs för att kunna hävda att flerkanal är "väldigt ovanligt".
Jag tror inte det alls är så stor tvåkanalsdominans. Snarare tror jag att nästan hälften har flerkanalspotential.
Vh, iö
"
bizarra uppfattningar"
Det måste ju ligga någonting i det du säger, det säljs uppenbarligen väldigt många mångkanalsförstärkare.
Att
jag skrev som jag gjorde berodde på att jag bara har hört
ett enda mångkanalssystem, nämligen det i ditt demorum (förutom på bio förstås och i några affärer).
Men jag tänkte faktiskt också på det här efter att jag skrev sådär.
Vart tar alla mångkanalsförstärkare som säljs vägen?
Det måste förstås ändå finnas ganska många som har sådana eftersom de säljs i så stora antal.
Vh