Har ditt musikval ändrats efter hur bättre din musikanläggni

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Har ditt musikval ändrats efter hur bättre din musikanläggning blivit?

Omröstningen slutade 2006-04-03 21:53

Ja
32
43%
Nej
36
49%
Vet inte...
6
8%

Antal röster : 74

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2006-03-29 22:41

...Om det vore så enkelt skulle alla problem med ljudåtergivning vara lösta för länge sedan.

Bill50x: Som vanligt utgår du ifrån att frekvensgångsfel måste vara "lätta" att identifiera och rätta till. :wink: Du tänker för endimensionellt.

Användarvisningsbild
crion

Inläggav crion » 2006-03-30 14:54

Hej!

Nej, jag uppskattar och upptäcker mer musik. Men jag väljer inte bort någon musik på stereon. Det har blivit mycket roligare att lyssna.

Ibland när man slänger i någon gammal skiva får man den där originaluppluvelsen igen när man hörde låten för första gången, fast bättre :P

Användarvisningsbild
krellmaster

Inläggav krellmaster » 2006-04-01 13:41

Nej den har inte ändrats däremot kan jag understundom genomlida en å annan låt på nån audiofilskiva med perfekt inspelning men trist musik BARA för att det låter bra! Men det får bli i små doser.

Därmed inte sagt att allt som är bra inspelat är musikaliskt trist men det är xtra roligt när man hittar nåt nytt eller nån gammal skiva man råkar ha med musik man gillar som dessutom visar sig va bra inspelad. Jag har många gamla skivor som verkligen lyft i takt med att anäggningen blitt bättre :) .

Föregående

Återgå till Generellt om hifi