voodoo!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-04-09 14:59

dimitri skrev:allvarligt: För att om man är snäll selektivt så går man snart vilse.

Självklart. Jobbar tyvärr DIY-lördagen...

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-04-09 15:39

Hetsporren:

Placebo eller inte, medvetet eller ej, så har de blivit nöjdare med sin återgivning. DET är hedervärt.

Synd förresten att du jobbade.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

hajen1

Inläggav hajen1 » 2006-04-09 15:55

Vee-Eight skrev:
Appropå voodoo, testade i julas hemma hos en hifikamrat i Skövde små hållare för högtalarkablar så att de lyfts från golvet. Det talades aldrig om från början vad som gjordes, men viss skillnad hördes mellan "ändringarna". Detta bekräftades av en annan kamrat. Sedan avslöjades iof tweaket som gjordes, dvs de små klossarna under kabeln. Frågan är nu; fungerar tweaket eller var värden behäftad med ytterst usla mikrofoniska kablar?

Har för mig att jag i en gammal Molt ( 80-tal ) såg en artikel där Stig Carlsson lyfte högtalarkablarna från golvet. Har dessutom för mig att det var rena koppartrådar som användes. Är inte helt säker ( minnet sviktar ). Någon annan som minns artikeln?
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-04-09 16:01

Hetsporren skrev:
Vee-Eight skrev:Men heder till dem som tycker dessa produkter förbättrar sin hifiupplevelse.

Varför det? 8O

Undrar jag också. :?
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-04-09 16:01

Hajen1:

Detta har jag också hört ngn stans ifrån.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2006-04-09 20:58

hajen1 skrev:Vee-Eight skrev:
Appropå voodoo, testade i julas hemma hos en hifikamrat i Skövde små hållare för högtalarkablar så att de lyfts från golvet. Det talades aldrig om från början vad som gjordes, men viss skillnad hördes mellan "ändringarna". Detta bekräftades av en annan kamrat. Sedan avslöjades iof tweaket som gjordes, dvs de små klossarna under kabeln. Frågan är nu; fungerar tweaket eller var värden behäftad med ytterst usla mikrofoniska kablar?

Har för mig att jag i en gammal Molt ( 80-tal ) såg en artikel där Stig Carlsson lyfte högtalarkablarna från golvet. Har dessutom för mig att det var rena koppartrådar som användes. Är inte helt säker ( minnet sviktar ). Någon annan som minns artikeln?

En fråga som jag tänkte på: hade han värmegolv ?
Eller välarmerat betonggolv ? Eller har han elledningar dragna under golvet ? (Det har jag nämligen.... 8O :( )
Mundus Vult Decipi

hajen1

Inläggav hajen1 » 2006-04-10 09:48

i skrev:
hajen1 skrev:Vee-Eight skrev:

En fråga som jag tänkte på: hade han värmegolv ?
Eller välarmerat betonggolv ? Eller har han elledningar dragna under golvet ? (Det har jag nämligen.... 8O :( )

Tyvärr, kommer ej ihåg anledningen!
McIntoshnörd!

Föregående

Återgå till Generellt om hifi