dimitri skrev:allvarligt: För att om man är snäll selektivt så går man snart vilse.
Självklart. Jobbar tyvärr DIY-lördagen...
Moderator: Redaktörer
dimitri skrev:allvarligt: För att om man är snäll selektivt så går man snart vilse.
Appropå voodoo, testade i julas hemma hos en hifikamrat i Skövde små hållare för högtalarkablar så att de lyfts från golvet. Det talades aldrig om från början vad som gjordes, men viss skillnad hördes mellan "ändringarna". Detta bekräftades av en annan kamrat. Sedan avslöjades iof tweaket som gjordes, dvs de små klossarna under kabeln. Frågan är nu; fungerar tweaket eller var värden behäftad med ytterst usla mikrofoniska kablar?
Hetsporren skrev:Vee-Eight skrev:Men heder till dem som tycker dessa produkter förbättrar sin hifiupplevelse.
Varför det?
hajen1 skrev:Vee-Eight skrev:Appropå voodoo, testade i julas hemma hos en hifikamrat i Skövde små hållare för högtalarkablar så att de lyfts från golvet. Det talades aldrig om från början vad som gjordes, men viss skillnad hördes mellan "ändringarna". Detta bekräftades av en annan kamrat. Sedan avslöjades iof tweaket som gjordes, dvs de små klossarna under kabeln. Frågan är nu; fungerar tweaket eller var värden behäftad med ytterst usla mikrofoniska kablar?
Har för mig att jag i en gammal Molt ( 80-tal ) såg en artikel där Stig Carlsson lyfte högtalarkablarna från golvet. Har dessutom för mig att det var rena koppartrådar som användes. Är inte helt säker ( minnet sviktar ). Någon annan som minns artikeln?
i skrev:hajen1 skrev:Vee-Eight skrev:Appropå voodoo, testade i julas hemma hos en hifikamrat i Skövde små hållare för högtalarkablar så att de lyfts från golvet. Det talades aldrig om från början vad som gjordes, men viss skillnad hördes mellan "ändringarna". Detta bekräftades av en annan kamrat. Sedan avslöjades iof tweaket som gjordes, dvs de små klossarna under kabeln. Frågan är nu; fungerar tweaket eller var värden behäftad med ytterst usla mikrofoniska kablar?
Har för mig att jag i en gammal Molt ( 80-tal ) såg en artikel där Stig Carlsson lyfte högtalarkablarna från golvet. Har dessutom för mig att det var rena koppartrådar som användes. Är inte helt säker ( minnet sviktar ). Någon annan som minns artikeln?
En fråga som jag tänkte på: hade han värmegolv ?
Eller välarmerat betonggolv ? Eller har han elledningar dragna under golvet ? (Det har jag nämligen....![]()
)
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], VintageHiFi och 8 gäster