Nattlorden skrev:Måla den med transparent färg?*duckar*
Jo, det vore fint om det gick...

Moderator: Redaktörer
markih skrev:Hej och tack för besöket!![]()
Osis att detta problem dök upp. Hur ser infästningen ut? Kan du lägga upp ett foto? Det kanske går att sänka staget? Ihop med en mindre omflytting av duke i höjdled kan det kanske bli fri sikt?
Mvh Mårten
Wolfie skrev:Ähh orkar inte vänta, för då kommer jag att glömma bort vad jag tänkte på.
2-3 stöttor mot takstolarnas bas per sida borde göra susen, kan nog
bli rätt snyggt utifrån också faktiskt.
Magnuz skrev:Nu är jag ju inte byggnadsingengör men kan man inte bara ersätta stången med någon sorts böjd konstruktion som följer taket?
Amit skrev:Wolfie skrev:Ähh orkar inte vänta, för då kommer jag att glömma bort vad jag tänkte på.
2-3 stöttor mot takstolarnas bas per sida borde göra susen, kan nog
bli rätt snyggt utifrån också faktiskt.
Det är absolut en lösning.
Två saker talar emot. Det ena är att det nästan inte finns nån trädgård. Det andra är att arbetet det skulle innebära antar oproportionellt stora dimensioner.
Å andra sidan är hela idén knäpp så varför inte löpa linan ut...
Magnuz skrev:paa skrev:Magnuz skrev:Nu är jag ju inte byggnadsingengör men kan man inte bara ersätta stången med någon sorts böjd konstruktion som följer taket?
Det var exakt det som var innebörden i mitt andra inlägg.
Jag följde inte länken...
Belker skrev:Ska du verkligen fullfölja balkongprojektet? Jag menar, den senaste lösningen med två stänger kommer ju inte att se klok ut i ditt vackra rum och andra alternativ verkar ju sanslöst dyra och/eller fula.
Jag brukar inte vara den som ger upp vid denna typ av problem, men man får ju vara realist också. Fast jag vet iofs inte vad du har för budget på detta. Med massor av pengar går det ju säkert att lösa snyggt.
Wolfie skrev:En annan mycket enklare lösning är ju att helt enkelt låta den sitta
kvar, måla den mattsvart och skylla på att projektorn ger ett linjefel
om någon skulle fråga...![]()
Nattlorden skrev:Skulle man inte kunna gå ned till balkonframkant som i ett platt V med något som är ganska överdimensionerat - dvs som tål en del böjkrafter?
Magnuz skrev:Varför inte låta v:et följa taket istället? Då slipper man ju ha en massa stag och grejer i luften.
Nattlorden skrev:Magnuz skrev:Varför inte låta v:et följa taket istället? Då slipper man ju ha en massa stag och grejer i luften.
Det blir rätt så rejäl böjpåkänning i knäckarna, ville därför hålla vinklarna så små som det går. Med en vinkelrät knäck på mitten så får man nog börja tvärstaga staget...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster