Haakan_W skrev:Vee-Eight skrev:En dörr in i basen är respekt!
Sånt som kallas basport?
![]()
horn i denna klass är klart manligt
Ja när skaffar du HORN då, i pannan eller på golvet.

Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Mayro skrev:Morello skrev:Låter nog ungefär som det ser ut.- som en kul entusiastanläggnning utan större anspråk på hifi.
Fick du mindervärdighetskomplex morello så du måste häva dig..![]()
Inte alls, jag har aldrig gillat hornsystem och enpetade rörstärkare.
Birger skrev:Tycker tvärtom att det set skitfräckt ut![]()
Borderline har jag hört en gång. (Hos Bahnsen engineering i DK) De spelade alldeles utmärkt tyckte jag.Riktigt junkiga 300B-steg
Morello skrev:Jag tror jag börjar fatta vad hornentusiasterna gillar - nämligen den extrema riktverkasn dessa system inte sällan, men inte alltid, uppvisar. "Orkestern mitt framför nosen" och "vokalisten i knät" är uttryck som vidimerar min tes.
Morello skrev:Bernt. är det "solar driftwood" du sytftar på?
nl1970 skrev:Bernt skrev:Själv har jag inte plats (och nog förstående grannar) för sådant här
Känns som en ganska lam ursäktKör på istället för att skylla på annat
Harryup skrev:Jag tycker det verkar vara en allmänt utbredd missuppfattning att dom som har hornsystem spelar extremt högt.
Ino grejorna är ju också kapabla att spela skithögt med men det fälls aldrig någon kommentar om att användarna normalt spelar högt.
Fördomar skulle jag vilja påstå. Att hornägare skulle gilla extrem riktverkan har jag aldrig hört någon säga. Och att få vokalisten i knät vill väl ingen heller, möjligen vokalissan. Så fördommar haglar efter förmodligen dåliga erfarenheter.
Både stark riktverkan som finns och orkestern i ansiktet som också förekommer med horn är snarare problem med att hantera riktverkan eftersom man kanske använder horn som är tänkta att spela för 10-40m lyssningsavstånd på 3 meter.
Kan väl vara mänskligt att glömma bort sig ibland
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 38 gäster