Jo nu kommer det lite bilder från mig oxå.
Var en trevlig tillställning som vanligt och en massa goa människor. Det första som händer när jag kommer in på Lördagen är att jag stöter på V8 som pekar med hela handen i riktning mot forum(hf)-fikabordet:
Bernt och Zalve bl a.
En snabbtur på bottenvåningen leder mig hit:
Det är Engelholm Audio som huserar där med två olika system. Ett aktivt delat och ett normalt.
Identiska högtalare förutom finishen och att den högra ingår i det delade systemet.
Det lät mycket trevligt och affärsiden med att man köper direkt från tillverkare/konstruktör som samtidigt agerar säljare och kan ge vettiga svar på alla ens frågor känner vi igen från annat håll och det ger i detta fallet trevliga och prisvärda högtalare.
5kkr kostar stativaren och basmodulen kostar 7kkr. Försteget med det aktiva filtret kostar 10kkr vilket får anses vara billigt med tanke på hur det är producerat och av vem.
Det aktiva försteget - Prelo.
Mina steg gick lite ostrukturerat och lite som prästens lilla kråka.
Ett rum som jag slank in i stod Ranis och demade detta system:
Det är svårt med mässljud och jag lyssnade bara lite men klangen lät fantastiskt bra i detta lilla kala rum. Och på låten Walk (Freddie Wadling och Stina Nordenstam) så förmedlades känslorna rakt in i förlängda märgen. Klart bra.
Lite Carlssonmässig ljudbild (vid golvlisten

) bara.
Ja sen blev det ett avbrott av någon anledning. Någon Saab-nördig snubbes fel...