IngOehman skrev:Bra fråga!
Va? Trodde det var du som bestämde ihop med gruppen vilka apparater som skall testas
Moderator: Redaktörer
Ursäkta, men det här inlägget är ju både elakt, retoriskt, provocerande och korkat på samma gång. Dessutom tillför det inget mer än att vara genuint elak i anonymitet. Svårt att ta på allvar!Faktiskt rätt så patetiskt.Flint skrev:IngOehman skrev:Otrevliga är inte ok.Vh, iö
Och dom som ifrågasätter dina idéer är alltid otrevliga?
Tumregel?
Flint skrev:Jag tycker att LTS kan bränna skivor med testresultaten från fe-. .
Flint skrev:Jag tycker att LTS kan bränna skivor med testresultaten från fe-. Då kan var och en till och med blindtesta filerna. Då skulle föreningen göra lite nytta.
Flint skrev:Då skulle föreningen göra lite nytta.
Morello skrev:Flint skrev:Jag tycker att LTS kan bränna skivor med testresultaten från fe-. .
Skulle folk vara intresserade av sådana filer?
Flint skrev:Jag tycker att LTS kan bränna skivor med testresultaten från fe-. Då kan var och en till och med blindtesta filerna. Då skulle föreningen göra lite nytta.
mats skrev:IngOehman skrev:Bra fråga!
Va? Trodde det var du som bestämde ihop med gruppen vilka apparater som skall testas
Jag vet ju att det är ruskigt många som vill vara med på LTS F/E-tester, så många att knappt alla i styrelsen för LTS fått vara med
Harryup skrev:Jag förstår att nivåmatchning etc är svår att uppnå exakt.
Men om man sålde ett kit med en rimlig brux så ser jag inte att LTS skulle ha större ansvar för att folk gör exakt rätt än vad Fluke kan lastas för när folk köper deras grejor.
Bättre att nå ut och kanske förändra synen på grejorna (stereoapparaterna) än komplicera sakerna onödigt mycket.
Tänk så många mer intryck som skulle kunna delges varandra och rätt var det är så poppar det upp en apparat som kanske LTS inte haft resurser att testa som är ett guldkorn. Sen kan olika resultat ifrån olika personer sporra och förfina testerna hos användarna. Skulle kunna bli en ganska aktiv del på Faktsikt där man jämför vad man funnit.
Max_Headroom skrev:Flint skrev:Jag tycker att LTS kan bränna skivor med testresultaten från fe-. Då kan var och en till och med blindtesta filerna. Då skulle föreningen göra lite nytta.
Mycket bra idé! Gærna med såvæl goda som dåliga produkter, så man kan få høra olika typer av fel som div. apparater har før sig.
Flint skrev:Skivorna/filerna skulle kunna laddas upp på t.ex. RapidShare Webhosting + Webspace http://rapidshare.de/ så att den som vill kan hämta ner dom och lyssna.
Flint skrev:nl1970
Jag tänkte på lagringsutrymmet i första hand. Det bör ju vara wav-filer
eller möjligen flac eller ape.
Ursäkta o.t. Mayro.
Tråden handlar om att du vill vara med på en f/e-lyssning. Kom bara på att flera skulle kunna vara med på det här sättet.
Jag är nog inte den mest poppis heller men just därför vore det väl kanon med ett test av alla de slag med mig, Mayro, Hetsporren, Morello, Nefilim, Sladd och andra diverse kufar.
Morello skrev:Flint skrev:Jag tycker att LTS kan bränna skivor med testresultaten från fe-. .
Inte någon dom idé faktiskt. Skulle folk vara intresserade av sådana filer?
Inte någon dom idé faktiskt. Skulle folk vara intresserade av sådana filer?
Nefilim skrev:Birger skrev:Jag är nog inte den mest poppis heller men just därför vore det väl kanon med ett test av alla de slag med mig, Mayro, Hetsporren, Morello, Nefilim, Sladd och andra diverse kufar.
Är det en komplimang att tillhöra "kufarna"?![]()
Eller???![]()
(The inner circle of kufar ?)
Jahaja... Det kunde man förstå redan när man såg trådämnet och vem som hade skrivit det att det skulle bli låsta ordbyten i den här tråden. Å ena sidan undrar jag om Mayro trollade redan från början, å andra sidan förundras jag över att Ingvar inte kan låta bli att nappa med sån emfas.
Morello skrev:Jag skulle kunna tänka mig att lite senare under hösten anordna en FE-testarkväll hemma hos mig, där vi först testar tex. två olika slutsteg och efter att vi lyssnat gör relevanta mätningar för att söka klarhet i varför vi hörde det vi hörde.![]()
Frågan är hur många man kan vara utan att det blir olidligt trångt och stökigt.
Morello skrev:Numera är det ju extra roligt att testa tack vare ny utrustning.
Morello skrev:Jag skulle kunna tänka mig att lite senare under hösten anordna en FE-testarkväll hemma hos mig, där vi först testar tex. två olika slutsteg och efter att vi lyssnat gör relevanta mätningar för att söka klarhet i varför vi hörde det vi hörde.![]()
Frågan är hur många man kan vara utan att det blir olidligt trångt och stökigt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster