Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Är det inte så att vissa butiker säljer kablage på öppet köp? Om kunden inte är nöjd kan man ju då lämna tillbaka.
Max_Headroom skrev:Helt riktigt, men musikbrachen vill styra vad vi ska køpa. Konsumeterna (det ær vi det) ska inte kunna påverka. Helst ska alla køpa samma låt och betala før den hemma, i mp3-spelaren, i bilen, på kontoret etc.
Självklart, och intergrerat trådlöst nätverk med för den delen..Morello skrev:Jag tro vi kommer att få se mer USB/firewire-don på hifiapparaturen i framtiden.
Kaffekoppen skrev:Självklart, och intergrerat trådlöst nätverk med för den delen..Morello skrev:Jag tro vi kommer att få se mer USB/firewire-don på hifiapparaturen i framtiden.
Det här är onekligen ett av de största problemen faktiskt. Inte att forumen inte samarbetar, men att inspelningarnas kvalité är så låg att det faktiskt kan bli ett sämre slutresultat ju bättre anläggning man har...Mayro skrev:.... Så att bolagen skulle spilla krut på en hobby där inte ens forumen kan samarbeta för att påverka inspelningarna vi skall lyssna på är nog uteslutet...
Precis som jag har alltså...Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:Självklart, och intergrerat trådlöst nätverk med för den delen..Morello skrev:Jag tro vi kommer att få se mer USB/firewire-don på hifiapparaturen i framtiden.
Och fasta minnen på 1 terrabyte för intern lagring när man inte lyssnar strömmande från nätet....
/ B
Kaffekoppen skrev:Det här är onekligen ett av de största problemen faktiskt. Inte att forumen inte samarbetar, men att inspelningarnas kvalité är så låg att det faktiskt kan bli ett sämre slutresultat ju bättre anläggning man har...Mayro skrev:.... Så att bolagen skulle spilla krut på en hobby där inte ens forumen kan samarbeta för att påverka inspelningarna vi skall lyssna på är nog uteslutet...
Man kan inte direkt säga att det haglar in uppslag och hurrarop för framtidens HiFi. Det enda man med säkerhet kan säga hittills är att om vi bara får bort ormoljan och nuvarande facktidningar från HiFi-hyllorna så är det bra som det är. Det råder deppression i HiFi-träsket.
Conan skrev:Högtalare & rum; där ligger nyckeln till en utveckling inom hifi! Hur ska vi få fram lösningar som på ett akustiskt och estetiskt godtagbart sätt integrerar högtalarsystemet i boendemiljön?
...förstår inte varför exklusiv HiFi måste bort."
Framtidens HiFI-butik kan bli en möbelaffär.
Conan skrev:Jag vill nog hävda att i många fall står priset i ingen relation till prestandan. Då kan man börja fråga sig om nyttan med exklusiv hifi, när samma hörbara prestanda kan fås för nåt från de lite dyrare hyllorna på Siba. High end-segmentet fyller ingen fuknktion när det endast är snyggare förpackade prylar.
Morello skrev:Flints huvudfråga är relevant.
Jag önskar:
1. Mindre eller ingen voodoo.
2. En kritisk press med kompetent personal.
3. Mer kvalitetsprodukter från mindre företag.
BB skrev:Morello skrev:Flints huvudfråga är relevant.
Jag önskar:
1. Mindre eller ingen voodoo.
2. En kritisk press med kompetent personal.
3. Mer kvalitetsprodukter från mindre företag.
Personligen önskar jag över lag en högre teknisk kvalitet på den signal vi matar utrustningarna med.
/BB
Conan skrev:1. Blodpudding som redan är inbränd?
2. Blodpudding som levereras i specialförpackningar av kvantumrenarmaterial eller inbäddade i Shakti-stenar?
3. Blodpudding som är dopad med delar av ppm-nivåer rhodium?
4. Blodpudding som är målad i glitterfärg?
5. Blodpudding som levereras i vibrationsdämpade förpackningar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster