Vee-Eight skrev:Ptja, mer speciell än så är den inte.Iof, det står "Fender" på den och den har lite vintage tweed-liknande strumpa för att att matcha gitarrernas vintage-porriga stil. Det är en standard 2-polig mikrofonkabel (plus skärm). Viktiga med en bra gitarrkabel är att den tål att tex trampas på och se cool ut i replokalen eller på scen. Hur den låter är ju sekundärt med tanke på att signalen misshandlas medvetet iaf senare. Kan iof vara bra om den inte tar upp en massa brumm och annat som inte passar i seriös rock´n´roll.
Varför anar jag en viss skepsis?

Annars har du nästan helt rätt. Det står "Fender Vintage Voltage" på den och den har livstidsgaranti mot mekanisk åverkan (fine print: om man bor i USA). Jag antar iofs att jag diskvalificerat mej för detta iaf när jag började kapa upp den i kortare längder. Annars har kabeln en pol + skärm. Det är det som är grejen. Både högtalarkabeln och signalkabeln använder bara polen för signalen, i båda riktningar. I båda kablarna är skärmen bara kopplad till jord i förstärkaren. Jag har alltså DIY:at en "semi-balanserad" konfiguration. Sen är den snygg som attan och låter bra.