Sveriges sämsta hifi-affärer? Debattera!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2007-03-11 16:57

Det finns en hifi butik i Oslo som heter taaimport skit jobbig snubbe som äger stället.jag sa att jag skulle köpe en förstärkare till mina högtalare (oa-58 ) han sa att carlsson var ren skit och att jag borde köpa ett par högtalare av honom istället.Jag sa att jag var nöjd med mina talare och var intreserad av att köpa en förstärkare,han frågade vad jag hade för förstärkare nu och då sa jag att jag hade en Marantz,han sa då givetvis att det var ren skit..Det slutade med att han tvångs demade ett par högtalare för mig som jag inte ville ha..

Allt som han INTE sålde var ren skit enligt han.. :evil:

/Danne

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2007-03-11 16:58

OJ..!!!såg nu att det stog Sveriges sämsta hifi-affärer :oops:

Sorry

/Danne
Senast redigerad av LEXrasta 2007-03-11 17:00, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2007-03-11 16:59

Kent_n skrev:Är det inte bättre att skriva om butiker som behandlat oss bra, de butiker som inte hamnar på den listan är väl tillräckligt.

Kan kanske bli stor risk att det blir pajkastning annars, någon tycker butik X är dålig varav någon annan tycker tvärtom..

Det känns ju som konstruktivare att säga att något är bra så det har ju redan gjorts här:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... %2Abutiker

Men det är inget som hindrar att man fortsätter på den tråden. :)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-03-11 17:17

Det som är bra här är framförallt att om någon hifibutik känner igen sig här får de en ordentlig tankeställare och ser kanske att vi inte är dumma ihuvudet bara för att inte jobbar i branchen.

2. Alla som blitt illa behandlad ser att de inte är ensamma
3. Man får skriva av sig eländet.

Så WinWinWin......................

8)

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-03-11 18:01

LEXrasta skrev:jobbig snubbe som äger stället. jag sa att jag skulle köpe en förstärkare till mina högtalare (oa-58 ) han sa att carlsson var ren skit och att jag borde köpa ett par högtalare av honom istället.Jag sa att jag var nöjd med mina talare och var intreserad av att köpa en förstärkare,han frågade vad jag hade för förstärkare nu och då sa jag att jag hade en Marantz,han sa då givetvis att det var ren skit..

Allt som han INTE sålde var ren skit enligt han.. :evil:

/Danne

En handlare som har sådana öppna åsikter om en kunds prylar, idiotförklarar därmed kunden! Likaså handlare som snackar skit om konkurrenter....Sådan ska man undvika! :?
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2007-03-11 18:37

Flint skrev:
Rydberg skrev:Ultimate i Vimmerby säger jag bara, vilken hästhandlare. Har nog aldrig mött en mer självgod och arrogant hifihandlare.

Ja det kan ju knappast bero på dig som alltid är så timid & ödmjuk. 8)
(Ta det som det var menat, som ett skämt)

8):lol:

Jag har nästan alltid blivit mycket väl bemött i de affärer jag besökt, så jag tvivlar att du har rätt. Han tycker kanske inte om tänkande kunder som inte köper hans pladder rakt av :?:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2007-03-11 18:44

Reference (Sthlm) och HC (Alingsås) går fetbort pga arroganta och otrevliga ägare. :evil:

Det verkar finnas fler av dom. Jag har varit inne i affären i Vimmerby och upplevde försäljaren som en "snackare" och samma med hifistället i Göteborg där killen i butiken var rent otrevlig och skällde ut en yngre kille bara för att killen inte höll med om ljudet från ett par stora golvare. Jag tror att det var Dynaudio och det lät inget vidare faktiskt.se 8)

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-11 19:26

Rydberg skrev:Jag har nästan alltid blivit mycket väl bemött i de affärer jag besökt, så jag tvivlar att du har rätt.

Då har jag ett händelserikare inköpsliv eftersom jag i regel hamnar på akuten för ihoptråckling och blodtankning pga. fantasifullt handgemäng med säljpersonalen. Men kul är det så länge det varar.

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2007-03-11 19:55

det verkar va mycket lustigt (jobbigt) folk som driver hifibutiker. själv undviker jag fysiska butiker om det går. orkar bara inte stå o höra deras BS om det ena och det andra när dom (oftast) inte vet ett skit om saken i fråga. ingen nämd, ingen glömd.

jag behöver inte lyssna på nåt för att göra ett köp (högtalare=undantag, men dom bygger man ju from nu själv 8) ), det finns alltid nån likasinnad som köpt eller testat varan man är intresserad av, och då kan man lika gärna gå på deras rekommendation tycker jag. det har funkat bra hittills. da intarwebz is your friend.

jag har bara köpt en enda dålig produkt över nätet, resten är jag nöjd med, köpte en behringer mixer en gång men den visste jag att redan innan att den inte va top notch.
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
LeftHand

Inläggav LeftHand » 2007-03-11 20:31

Floyd skrev:
LeftHand skrev:på rc här i umeå tyckte en säljare att infinity primus 150 (1400:-) va det
bästa jag nånsin hört, tur att dom satte mina
referencer ty jag inte själv vet dom. :roll:

Jag har handlat en hel del hos RC och måste säga att jag alltid har blivit bra bemött. Trevliga säljare som också ödmjukt kan medge att det finns annan utrustning (än den de själva säljer) som låter bra.

det är nog just för att du handlat en "hel den" där. :roll:
-dom flesta datorproblemen beror på skit bakom tangenterna.

Användarvisningsbild
Tux

Inläggav Tux » 2007-03-12 02:51

Merkurius skrev:Tux: Så du har varit ändå upp till Luleå å traskat i hifiaffärer :o Var du inne på Takt&ton fler än en gång? Jag har iaf varit där några gånger och butiksinnehavaren Peter är ju en hyfsat stollig person men det roliga är att han inte verkar ha någon som helst självdistans till sitt linn-tokeri och det är ganska underhållande faktiskt.se 8)

Klart att man har klarat av Luleå. Det är ju nästan nästgårds...
Hann bara med ett besök där, men det var bra bemötande och släpptes fri att lyssna runt och kika.
Redaktör @ Carlsson Illuminati
Klubbmästare AGV @ Hififorum.nu

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Poe

Inläggav Poe » 2007-03-12 16:09

Måste säga att jag är förvånad över det mycket ojämna bemötandet man får på Hifi-klubben. Butiken i Västerås har otroligt bra och seriös personal medan man i Göteborgsbutiken (en av dem??) blir fullständigt ignorerad. I stockholm (Sveavägen) möts man av en mycket stöddig attityd. I Malmö finns två butiker, den ena med yngre drygare personal den andra med mer trevligt bemötande.

Hifi-klubben med sitt gemensamma koncept borde väl ha en strukturerad syn på kundbemötande och tillhörande utbildning för sin personal?

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-03-12 20:57

NK Sound&Vision är förresten Sveriges i särklass sämsta "Hifi-butik"... 8)

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-03-12 22:25

Sveriges sämsta HiFi-butik måste vara ICA-toppluvan här i stan. Dom säljer ingen hifi alls, bara käk. Å inte går det att snacka med dom heller. Vet inte ens vad en banankontakt är. Hänvisar en till fruktavdelningen.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-03-12 22:39

Flint skrev:Sveriges sämsta HiFi-butik måste vara ICA-toppluvan här i stan. Dom säljer ingen hifi alls, bara käk. Å inte går det att snacka med dom heller. Vet inte ens vad en banankontakt är. Hänvisar en till fruktavdelningen.

:mrgreen:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2007-03-12 23:03

Hehe :lol:

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-03-13 00:03

Den här flint är nog forumets lustigkurre
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-03-13 00:09

meanmachine skrev:Den här flint är nog forumets lustigkurre

Snarare notorisk sanningssägare. 8)
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2007-03-13 00:28

Vee-Eight skrev:

Både och, skulle jag säga. :)

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-03-13 08:46

Magnuz skrev:
Vee-Eight skrev:
Både och, skulle jag säga. :)

Rolig är han i alla fall. :)

Användarvisningsbild
Brickman

Inläggav Brickman » 2007-03-13 10:58

Jag har bara blivit dåligt bemött i en enda hifiaffär och det är Hifistället i Göteborg. Där har jag erfarenheten att bemötandet beror på hur affärsidkaren mår för tillfället. Jag har varit på ett Mcintoshdemo där han sken som en sol vilket är fullt förståeligt på ett sådant demo :wink:

Å andra sidan kan jag välja att se det som ett mänsligt beteende och ha förståelse för det också. Tyvärr är det ju ändå något man tar i beräkningen när man så småningom skall göra en hifiinvestering :)

Jag trivs däremot på Hificonsult i Alingsås, Ågrens hifi i Göteborg och på Ljud och bildcenter i Stenungsund. :D

JeLe

Inläggav JeLe » 2007-03-13 11:22

Hifi-stället i gbg! Riktigt skitaffär!
Gubben har en besserwiesser attityd som jag sällan skådat.
Förstår inte varför jag gick in där.
Faktiskt.se=mobbarforum
Tack för kaffet och adjö.

Användarvisningsbild
Brickman

Inläggav Brickman » 2007-03-13 11:54

Lugn och fin nu.

Att man vill gå in där är ju helt klart. Han har ett mycket intressant sortiment. Problemet är ju att man skall vilja komma tillbaka.. :wink:

JeLe

Inläggav JeLe » 2007-03-13 19:50

Brickman skrev:Lugn och fin nu.

Att man vill gå in där är ju helt klart. Han har ett mycket intressant sortiment. Problemet är ju att man skall vilja komma tillbaka.. :wink:

aha! :o
Läste först nu att du också har dåliga erfarenheter i från hifistället!
Den gubben verkar inte klok! Förstår inte hur han kan bedriva den verksamheten, en riktig amatör! Saknar totalt förmåga att snacka med kunder. Utöver hifi-stället tycker jag inte om hifiklubben, de är för fokuserade på att sälja försäkringar iställlet för hifi! 8O . Annars är gillar jag deras sortiment.

Har också bra erfarenheter av ågrens, trevliga! :)
Faktiskt.se=mobbarforum
Tack för kaffet och adjö.

Mikael2

Inläggav Mikael2 » 2007-03-14 10:22

Hetsporren: Jag har lite svårt att följa ditt resonemang i den här tråden.

Hur menar du att dom lokala handlarna ska kunna konkurrera mot de importtricks du delar ut i andra trådar? :?

Hetsporren skrev:
Klenkar skrev:Alternativet är ett par Corda Amp 1.

Förmodligen löjligt välbyggda och om du kan "låna" någons adress som bor utanför EU så kostar dom "bara" 800 euro... :wink:

Hetsporren skrev:
Klenkar skrev:Har faktiskt :D en adress utomlands, men det blir lite bökigt att få hit den. Sparar 1000pix- frakt+ en massa huvudbry för farsan.
dd

Du använder två adresser, en fakturerings- (utanför EU) och en leveransadress!

Hetsporren skrev:Funkade det bra med två adresser? ;) Vad har du för högtalare?

Användarvisningsbild
martinfor

Inläggav martinfor » 2007-03-15 14:31

Mikael2 skrev:Hetsporren: Jag har lite svårt att följa ditt resonemang i den här tråden.

Hur menar du att dom lokala handlarna ska kunna konkurrera mot de importtricks du delar ut i andra trådar? :?

Hetsporren skrev:
Klenkar skrev:Alternativet är ett par Corda Amp 1.

Förmodligen löjligt välbyggda och om du kan "låna" någons adress som bor utanför EU så kostar dom "bara" 800 euro... :wink:

Hetsporren skrev:
Klenkar skrev:Har faktiskt :D en adress utomlands, men det blir lite bökigt att få hit den. Sparar 1000pix- frakt+ en massa huvudbry för farsan.
dd

Du använder två adresser, en fakturerings- (utanför EU) och en leveransadress!

Hetsporren skrev:Funkade det bra med två adresser? ;) Vad har du för högtalare?
Det ena utesluter väl inte det andra?

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2007-03-15 14:40

Själv går jag aldrig in i hifi butiker nu för tiden med anledning av alla påträngande säljare, men tittar ibland i skyltfönstren.
Ha ett fint liv.
Våga stå för något, hyckla aldrig !

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-03-15 15:35

Det blir billigare då också.
Inga begär inga bekymmer. = Klok buddist tråkigt liv :lol:
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-03-15 15:41

Rydberg skrev:Ultimate i Vimmerby säger jag bara, vilken hästhandlare. Har nog aldrig mött en mer självgod och arrogant hifihandlare.

där ser man. Jag Och lena var där på besök. Och han var oerhört trevlig o sympatisk. Tog sig massor med tid och visade sitt sortiment.. Lite "säljande" finns där självklart. men va fasiken. Det ÄR ju hans syfte liksom..

men ändå anser jag han rena musikintresse och hifihobbyist lyste igenom starkt starkt :)

Klart en possetiv trevlig handlare där även kritik om saker gick fram och orsak o verkan diskuterades helt utan taggar utåt eller så..Tex den helkassa bakväggen som tog bort en hel del tonal värme i ljudet tyvärr..

Klart en av dom trevliga kontakterna man haft..

Däremot vet jag Butiker man varit i där man blir helt avrättad om man bara delger sin åsikt om hur det låter där... Så sådana finns där ute hur sjukt det än är...

Jaja.. Trist detta. men man ser ju att den enas sågning kan vara den andres berömanden. Vi är ju inte lika i våra åsikter som tur är..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2007-03-15 18:11

Lika barn leka bäst (I guess)

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi