mattepatte skrev:Härmed lämnar jag ämnet för en stund.
Låt mig gissa att din frånvaro inte blir så lång!
Oups! Nu tickar räknaren igen!
Moderator: Redaktörer
mattepatte skrev:Härmed lämnar jag ämnet för en stund.
mattepatte skrev:subjektivisten skrev:haha, nej, LTS lär inte vara ute efter att ta över världen. Tror tyvärr att det är för få människor som har samma infallsvinkel som LTS verkar ha. Så vi lär se folk med rörförstärkare, skivspelare, dyra kablar, och mp3: or i framtiden också.
Lysande inlägg, helt briljant !![]()
Jag tar mig friheten att citera dig med ett tillägg av ett enda ord. (i fet stil)
mp
En fråga jag haft länge är; om man tillhör LTS "sfären"; varför hållar man då på i debatter om förstärkare, CD-spelare, DAC? Det borde väl rimligtvis vara avklarat eftersom det redan finns "helt ofärgade" apparater.
Om man inte är ute efter korrekt återgivning utan letar "bra
sound" så är det väl ok men varför klagar man på LTS?
Uppenbarligen en hel del personer, med tanke
på hur mycket som skrivs och tycks i ämnet...
Alltså, Stefan, varför återkommer du ständigt till att nämna denna syn på LTS?
Tillhör du de i Audiophilia Neurosa svårt insjuknade? (En ack så vanlig sjukdom som ofta drabbar intet ont anade musikälskare.)
De primära smittoämnena utgöres av Voo Doo, irrläror och ren okunskap. Idag sprids smittan främst via pressen och vissa handlare.
Boten heter; öppen debatt, vetenskaplighet och insatt information - tidningen Musik & Ljudteknik- en oberoende (icke branschfinansierad) utpost för de obotligt musikintresserade
mattepatte skrev:Se hellre LTS budskap som avprogramming av sektbeteende för den som vill bli fri från fördomar och kvacksalveri.
Om du inte kan respektera eller ens identifiera kunskap så kommer du aldrig kunna att lära dig något.
Var är ditt kritiska tänkande ?
Varför är det för dig så självklart att en handlare med välsmord mun, eller någon orakad återgivningsanarkist är trovärdig för dig ?
Tror du ens att det finns människor som faktiskt ser chansen att tjäna pengar på sökande människors okunskap och godtrogenhet ?
Var går gränsen för verklighet och fantasi ?
Tror du överhuvudtaget att det finns en verklighet ?
subjektivisten skrev:Det är just sådana inlägg som detta du gjorde som gör att det blir bråk. Du säger att dom som inte kör på LTS linje tror på fördomar, kvacksalveri, mm. Just detta som gör att det blir bråk.
Varför? Ja, för att det kommer alltid finns folk vill köpa en ny förstärkare, CD, etc. Och därför kan man byta erfarenheter, tips, etc.
Men det jag inte riktigt kan förstå är om man anser att LTS infallsvinkel är rätt så borde detta med förstärkare, CD mm vara avklarat. Varför köpa en CD som kostar 10 000kr när man kan köpa en för 3000kr beg som har passerat testet? Har undrat länge på detta.
Thomas_A skrev:Har du sett någon LTSare som verkligen gått ut och rackat ner på någon som köper andra förstärkare eller CD spelare?
dole skrev:Tillhör du de i Audiophilia Neurosa svårt insjuknade? (En ack så vanlig sjukdom som ofta drabbar intet ont anade musikälskare.)
De primära smittoämnena utgöres av Voo Doo, irrläror och ren okunskap. Idag sprids smittan främst via pressen och vissa handlare.
Boten heter; öppen debatt, vetenskaplighet och insatt information - tidningen Musik & Ljudteknik- en oberoende (icke branschfinansierad) utpost för de obotligt musikintresserade
Detta uttalande idiotförklarar väll större delen av pressen,
Dole skrev:...endel av handlarna...
Dole skrev:...och många av konsumenterna.
Dole skrev:Om jag blivit påtvingad något som skulle vara "det bästa" så har det aldrig varit i en seriös hifiäffär. Möjligen på ONOFF eller dylika multielektronik-dravelfirmor.
Dole skrev:Det som skriver att det är "det bästa" är tillverkarna själva och jag kan inte dra mig till minnes att någon tillverkare har skrivigt att deras produkt bara är så där men det finns bättre i en annons. Ta Bow tex de tycker att deras högtalare är "det bästa" men det tycker IÖ också. Så även Martin Logan osv.
Dole skrev:Jag tycker själv det är kul med mätningar osv. Men det betyder inte att det som mätte bäst är det som jag tyckte bäst om. Men som ett komplement är det jätte kul.
Dole skrev:Det skulle förövrigt ge mera substans om någon nyare product var referensen än tex Sentec diana, Nad 208 osv.
Dole skrev:Nu utgör den utrustningen säkert bara en liten del i LTS, men de som har den skriker desto högre.
Dole skrev:Kort sagt jag vill höra att det finns andra bra saker än en speciell högtalare, förstärkare osv.
Kan ingen någongång skriva att tex Mark Levinsons monoblock mätte exemplariskt och därför är super bra slutsteg om än jäkligt dyra.
vh dole
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 19 gäster