Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Tumme skrev:Det finns väl dom som använder dubbla 24 bitars DA omvandlare per kanal. Vad får man för fördelar med det om 24 bitar är tillräckligt?. eller finns det andra förklaringar?.
Thomas
Man kan släcka asymmetriska olinjäriteter med en sådan lösning.
subjektivisten skrev:Intressant. Funderar själv på köpa en ny CD spelare och därför jag startar denna tråden bl a. Se om det finns något mer än Pioneer 668 som kan vara intressant under 10K.
subjektivisten skrev:IngOehman, Ja, det blir nog en 668. Men vet tycker du om Benchmark DAC-1? Det kan kanske vara en fördel att använda den och en CD som transport? Och om så, vad skulle man kunna förvänta sig för fördelar?
Laila skrev:Lust !
Lust skrev:Det kanske låter transparent?
I det här fallet tycker jag att din analys är helt transparent.
subjektivisten skrev:IngOehman, Ja, det blir nog en 668. Men vet tycker du om Benchmark DAC-1?
subjektivisten skrev:Det kan kanske vara en fördel att använda den och en CD som transport?
Och om så, vad skulle man kunna förvänta sig för fördelar?
Morello skrev:Jag har en SONY XA30-ES samt en Enlightened Audio Design DSP 1000 (DAC).
subjektivisten skrev:IngOehman, Ja, det blir nog en 668. Men vet tycker du om Benchmark DAC-1? Det kan kanske vara en fördel att använda den och en CD som transport? Och om så, vad skulle man kunna förvänta sig för fördelar?
tvett skrev:Richard skrev:Benchmark DAC-1 låter snarlikt Linns CD 12 för 190000:-, delvis för att det sitter samma jitterreducerande " clockless " teknologi i båda apparaterna, samt samma D/A.
Annonstext?
Richard skrev:tvett skrev:Richard skrev:Benchmark DAC-1 låter snarlikt Linns CD 12 för 190000:-, delvis för att det sitter samma jitterreducerande " clockless " teknologi i båda apparaterna, samt samma D/A.
Annonstext?
Nej, endast fakta, trollgubbe!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster