Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Själv har jag satt staket framför stereon nu... enda skadan av inpuffad dammkåpa på ena piP. (Om man inte kan härleda den ena kanales död i en 218 till av-på-av-på-av-på-knappande dvs)
Fick förlänga avståndet grind-slutsteg igår då armarna visst växer...
boyafraid skrev:ja, men det gäller ju att dina barn lärt sig det också
Nefilim skrev:Håller med dig Mayro! :
Nefilim skrev:Jag snackade med honom om detta (jo man kan snacka med små barn så de förstår) och sedan var det aldrig några mer småfingrar som kladdade.
Barn förstår betydligt mer än vad många tycks tro! Jag tycker föräldrar i allmänhet pratar alldeles för lite med sina barn, just för att de tror att de inte förstår. Jag har pratat med alla mina barn sedan dom var bara ett par veckor gamla med inställningen att dom förstår iallafall en del av det jag säger. Jag tycker att det har gett resultat...
Mayro skrev:[
riktigt bra skrivet..Håller med varenda ord du skriver här tygelby. Kunde lika gärna vara jag som skrev det faktiskt..
jtarnström.
Det är där vi skiljer oss åt som föräldrar ofta... jag anser INTE barnen blir hipp som happ utan möjlighet att styra upp dom värsta olaterna oavsett dom kan vara som personer totalt olika.... utan med tid och tålamod kan man leka in mjukt men ändå bestämmt att vissa saker gör man inte eller så gör man si eller så.. DVS man LÄR barnen hur man gör rätt..
I leken är det ohyggligt lätt att lära barn..men man måste ju ha tid för detta självklart vilket många idag har svårt med..
JTarnstrom skrev:Mayro skrev:[
riktigt bra skrivet..Håller med varenda ord du skriver här tygelby. Kunde lika gärna vara jag som skrev det faktiskt..
jtarnström.
Det är där vi skiljer oss åt som föräldrar ofta... jag anser INTE barnen blir hipp som happ utan möjlighet att styra upp dom värsta olaterna oavsett dom kan vara som personer totalt olika.... utan med tid och tålamod kan man leka in mjukt men ändå bestämmt att vissa saker gör man inte eller så gör man si eller så.. DVS man LÄR barnen hur man gör rätt..
I leken är det ohyggligt lätt att lära barn..men man måste ju ha tid för detta självklart vilket många idag har svårt med..
Slutsatsen är att jag misslyckas med mina barn, med andra ord, och du lyckas... Jag ägnar inte tillräckligt med tid, har inget tålamod etc blablabla... Tro mig, när vi talar barn i den ålder det rör sig om, har det mer med tur att göra om de inte välter högtalarna än om din förmåga som förälder. Det har inte med rätt eller fel att göra. Man kan möjligen betinga ett visst beteende hos småttingar på ett år men att de ska ha en förståelse för vad som är rätt eller fel, det är att överskatta dem.
Tärnström
Mayro skrev:
Det är din åsikt det. Det kan vara därför vi får så olika resultat pga våra olika åsikter och synsätt ifråga om detta ämne barnuppfostran och hifi.
Sedan att DU bakar in ord som "misslyckanden" osv får stå för dig. jag har inte sagt så..
JTarnstrom skrev:Mayro skrev:
Det är din åsikt det. Det kan vara därför vi får så olika resultat pga våra olika åsikter och synsätt ifråga om detta ämne barnuppfostran och hifi.
Sedan att DU bakar in ord som "misslyckanden" osv får stå för dig. jag har inte sagt så..
Tja, svårt att dra någon annan slutsats av dina förnumstiga uttalanden om barnuppfostran än att du betraktar mitt resultat som ett misslyckande, det är ju underförstått av retoriken. Men fortsätt du och lev i din omnipotenta tro om det får dig att känna dig bättre.
Och vad hifi hade med detta att göra, det begriper jag inte.
Tärnström
Mayro skrev:JTarnstrom skrev:Mayro skrev:
Tja, svårt att dra någon annan slutsats av dina förnumstiga uttalanden om barnuppfostran än att du betraktar mitt resultat som ett misslyckande, det är ju underförstått av retoriken. Men fortsätt du och lev i din omnipotenta tro om det får dig att känna dig bättre.
Och vad hifi hade med detta att göra, det begriper jag inte.
Tärnström
hoppar av här eftersom det inte leder någonstans samt att du dessutom inskriver egna slutsattser som mina..Sådant larv pallar jag inte sitta och traggla med..
Linda skrev:Staket för att stänga ut barn i deras hem? Ujjj
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster