Och ut åkte jag från det forumet. Så man kan ju verkligen fråga sig hur banden är.
Eller kanske var det att du påstod saker som inte du kunde backa upp....
Moderator: Redaktörer
Och ut åkte jag från det forumet. Så man kan ju verkligen fråga sig hur banden är.
Skeptikern skrev:Och ut åkte jag från det forumet. Så man kan ju verkligen fråga sig hur banden är.
Max_Headroom skrev:Skeptikern skrev:Och ut åkte jag från det forumet. Så man kan ju verkligen fråga sig hur banden är.
Tvärtom. Man brukar åka ut när man kan backa upp påståenden. Att däremot påstå någon som är fysiskt omöjligt eller direkt fel är helt OK, särskilt om det gäller en produkt som en viss firma säljer.
Skeptikern skrev:Och ut åkte jag från det forumet. Så man kan ju verkligen fråga sig hur banden är.
subjektivisten skrev:Vem som helst kan läsa tråden och se varför jag fick semester. För mig är det självklart varför.
subjektivisten skrev:Vad som sägs? Ja att jag ifrågasatte en produkt som den firman inte bara säljer, utan även till viss del är inblandad i, från tester gjorda i High Fidelity som visar urusla mätresultat, men som fick såklart bra recension ändå. Och ut åkte jag från det forumet. Så man kan ju verkligen fråga sig hur banden är.
subjektivisten skrev:Vad som sägs? Ja att jag ifrågasatte en produkt som den firman inte bara säljer, utan även till viss del är inblandad i, från tester gjorda i High Fidelity som visar urusla mätresultat, men som fick såklart bra recension ändå. Och ut åkte jag från det forumet. Så man kan ju verkligen fråga sig hur banden är.
mats skrev:subjektivisten skrev:Vad som sägs? Ja att jag ifrågasatte en produkt som den firman inte bara säljer, utan även till viss del är inblandad i, från tester gjorda i High Fidelity som visar urusla mätresultat, men som fick såklart bra recension ändå. Och ut åkte jag från det forumet. Så man kan ju verkligen fråga sig hur banden är.
snacka går ju, nin. Men nu var faktiskt så att Ingemar(sladd) skrev ju att Micke Bladelius reagerade själv på mätningen. Mätningen var ju fel, det visste du och ändå så skriver du det där ovan. Det är ju inte sant.
Rydberg skrev:subjektivisten skrev:Vad som sägs? Ja att jag ifrågasatte en produkt som den firman inte bara säljer, utan även till viss del är inblandad i, från tester gjorda i High Fidelity som visar urusla mätresultat, men som fick såklart bra recension ändå. Och ut åkte jag från det forumet. Så man kan ju verkligen fråga sig hur banden är.
Det kan ju var så att apparten ifråga gick sönder på mätbänken. Mao det är ju inte alls omöjligt att den var hel när de subjektiva testerna genomfördes, vilket kan förklara resultatet i tidningen.
subjektivisten skrev:Rydberg skrev:subjektivisten skrev:Vad som sägs? Ja att jag ifrågasatte en produkt som den firman inte bara säljer, utan även till viss del är inblandad i, från tester gjorda i High Fidelity som visar urusla mätresultat, men som fick såklart bra recension ändå. Och ut åkte jag från det forumet. Så man kan ju verkligen fråga sig hur banden är.
Det kan ju var så att apparten ifråga gick sönder på mätbänken. Mao det är ju inte alls omöjligt att den var hel när de subjektiva testerna genomfördes, vilket kan förklara resultatet i tidningen.
Helt klart. Men jag fick visst inte ifrågasätta det iaf...
subjektivisten skrev:Nej, men knappast för en semester i 6 månader. Du borde väl själv veta, du är väl också på semester
nilsviktor skrev:Jag vet att ansvariga på redaktionen i vissa branschtidningar (musiktidningar, men ej hifi relaterade) ibland frågar annonsavdelningen om det finns någon de gärna skulle se att de behandlar extra väl. De handlar inte om att göra bra recensioner på beställning utan snarare att bjuda på lite redaktionellt utrymme för att uppmuntra fortsatta affärer.
Företag som jag jobbat med tidigare har annonserat i musikrelaterad fackpress (ej hifi-press) och där var detta samband helt tydligt och ibland också uttalat.
guldfisk skrev:subjektivisten: Man får välja sina slag, vet du. Blev du förvånad?
nilsviktor skrev:Det man skulle kunna se som problematiskt är ju att man i vissa fall kan köpa sig till redaktionellt utrymme. Dvs tidningen skriver inte om det som egentligen är värt att skriva om utan om det som de får betalt för att skriva om (via annonser). Vad är då skillnaden mellan en tidning och en annonsbilaga? Jag har aldrig läst en HiFi tidning (jo förresten, jag har ögnat en Stereophile hos Morello en gång) så jag har ingen aning om hur deras journalitiska integritet är. Men den är säkert toppenbra.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 32 gäster