Accuphase

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bernt_inaktiv

Inläggav Bernt_inaktiv » 2006-07-16 00:20

Accuphase är fina grejer. En av de bästa anläggningar jag hört hittills hade CD-spelaren Dp-77 och A-60 slutsteg. Det var den gången Peter S och jag åkte till Peters hemland Danmark, hemma hos Jan Nielsen.

Det var en mycket trevlig tripp, den som vill kan se bildtråden här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39463
Jan Nielsens anläggning beskrivs på sid 2-4.

Smakprov:
Bild
Utnämnd till kräk och viktigpetter men bryr mig inte.

Admin och DIY-mod www.hififorum.nu

använder INTE ignorescript.

popedh

Inläggav popedh » 2006-07-16 01:06

Vee-Eight skrev:popedh:

Vad tror du jag blir av allt onödigt vetande i huvvet?! :? :D

troligen ganska trött på folk utan hjärna.... det är mycket stort av dig att stå ut... nästan att det är värt att noteras i vår bok över extrem känsla för erotik;)

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-07-16 03:52

Kom nyligen hem ifrån Tokyo där jag fingrade på staplar av Accuphaseprylar - en veritabel guldgruva av nytt och begagnat. Gick förbi en butik som såg ut som "alla andra" men ryckte till när jag såg en stapel inplastade Accuphase stå ut mot gatan (!!!) och dök in.

Pust, det var HiFi-porr på hög nivå...

Känslan hos Accuphase produkterna är grym! De är snygga och känns otroligt välbyggda men jag nappar inte 100% på Champagnefärgen - ska man matcha upp det snyggt ska man ju ha allt i AkkuFejs, vilket blir kostsamt. Det är tur att de inte kommer en serie i Titan - då skulle jag få prostituera mig och min sambo, skinna katterna och sälja dem som en minkväst för att få ihop till det.

Hade jag råd skulle det gärna få trona en Accuphase elektronikstapel hemma i racklet.

Det är två tillverkare som jag alltid gillat som sticker ut lite grann från mängden, Meridian och Accuphase. Ser fram emot lite kul info om Accuphase här!
Inaktiv

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-07-16 08:45

pingvinlakrits skrev:Hade jag råd skulle det gärna få trona en Accuphase elektronikstapel hemma i racklet.

Ser att begagnatpriserna stigit på vissa Accuphase-produkter, eller att ägarna i alla fall försöker få mer betalt för prylarna nu än för några år sedan. Ta t ex Accuphase E-210, som Hifi Consult sålde ut en hel hög av för 10 000 kr kring '97-'98. Jag köpte den beggad för 8000 kr år 2001 (?) men när jag nu finner två ex till salu så begär säljarna 10 000 kr för dem! Alltså noll värdeminskning (minus klen inflation)... F.ö. så längtar även jag tillbaks till planeten Akkufejs ibland;)

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2006-07-16 22:10

finns det några jävligt snygga accu försteg i prisklassen runt 10-15k?

beggade förstås.....gärna förslag på cdspelare i samma prisklass

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-07-16 22:23

popedh skrev:
Vee-Eight skrev:popedh:

Vad tror du jag blir av allt onödigt vetande i huvvet?! :? :D

troligen ganska trött på folk utan hjärna.... det är mycket stort av dig att stå ut... nästan att det är värt att noteras i vår bok över extrem känsla för erotik;)

Var är min hjärna, någon har stulit min hjärna.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-07-16 22:27

Haakan_W skrev:finns det några jävligt snygga accu försteg i prisklassen runt 10-15k?
beggade förstås.....gärna förslag på cdspelare i samma prisklass

Kolla begagnatmarknaderna i Norge, där gjorde jag
ett Accuphase-klipp (DP-55V) för några år sedan..

Bild

Föregående

Återgå till Generellt om hifi