Moderator: Redaktörer
Koffe skrev:Johan_Lindroos, du kan ju inte neka till att Morello inlägg i tråden har varit både inskränkta, korkade och arroganta. Ungefär som de brukar vara alltså. Men det kan du nog - neka till det alltså - efter som du inte heller behöver läsa artikeln för att säga - "att det är felaktiga slutsatser".
Det intressanta är att ni båda har rätt i sak - det tror jag dessutom att de flesta som har skrivit i tråden håller med mej om. Men om jag skall göra som du och plocka ut några ord och fraser - "fildelningspöbel", "alla vid sina sinnens fulla bruk", "minst sagt nonsens", "tycker hela tråden luktar lite suspekt", "låtsasdebatten om ingenting", "per definition sämre", "trallgökar". Här har du problemet med tråden och varför det är lite svårt att få diskussionen att handla om varför det kan uppfattas som "bättre" efter en (förmodligen) ohörbar encoding.
Det går inte att diskutera när deltagare med avvikande mening kallas för pöbel eller inte är vid sina sinnens fulla bruk. Men deras uppfattning är nonsen och det är suspekt bara att dryfta frågan. När det görs är det en låsasdebatt och självaste definitionsrätten av orden förbehålls en uppfattning. Dessutom riskerar man att få epitetet trallgök (vad nu det är - det låter som något som någon säger i en pilsnerfilm).
Johan_Lindroos, du silar mygg och sväljer kameler. Men det är väl kanske inte så förvånade med tanke på att du läser selektivt och inte behöver veta vad du pratar om för att hävda felaktiga slutsatser.
Förlåt för det här inlägget Martin. Jag tackar för dina utmärkta insatser i tråden men det här behövde sägas. Jag föreslår att du låser tråden. Ämnet är uppenbarligen så känsligt att det medvetet måste tystas och saboteras.
Koffe skrev:Morello - Jag önskar dej en ful fru, elaka barn och olycka i affärer.
Johan_Lindroos skrev:Mayro jobbar över idag!
Koffe skrev:[...]Mitt inställning är nog snarast att det är svårt att skilja mellan en (välgjord) mp3:a och en "original"- wav. I det ligger ju att jag inte uppfattar vare sig encodat eller oencodat som bättre. [...] Däremot har jag varit med om att jag i vissa och enkla/billiga komponenter (inte i mp3-spelare eller SB3:an faktiskt) har upplevt Mp3:an som "bättre" - alltså mer lättlyssnad eller trevligare. Varför vet jag inte. Jag har lekmanna-gissat på att förenklingen av signalen på något vis skulle ha skapat bättre arbetsförutsättningar för DAC:en eller någon led i förstärkningen. Detta var bla tydligt på mitt gamla SoundBlaster MP3+ USB External för 500 sek som jag körde till min förra laptop. Samma sak med det inbyggda ljudkortet i en annan gamla jobb-laptop från Dell. Men det kan mycket väl ha varit i mitt huvud. [...]
Koffe skrev:...
Johan_Lindroos: Närå Johan - det var du som sa att du inte hade läst artikeln - men du kunde ändå tycka till om slutsatsen. Därav min kommentar om selektivt läsande - det ligger nära till hands att du läst även denna tråd - minst sagt valhänt. Särskilt som du, så uppenbart, missat vad Morello skrivit. Om jag skall sätta mej till doms över något du skrivit i tråden så är det ditt påstående att Morellos inlägg inte skulle ha innehållit personangrepp. Skillnaden är - i bästa fall - hårfin.
...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster