Jag hade gärna varit med och demat, under förutsättning att Kalle som just belånat huset för att köpa kablarna portades..Piotr skrev:Sant.. håller med. Formuleringen fick mig att skutta till dock!
/Peter
Moderator: Redaktörer
Jag hade gärna varit med och demat, under förutsättning att Kalle som just belånat huset för att köpa kablarna portades..Piotr skrev:Sant.. håller med. Formuleringen fick mig att skutta till dock!
/Peter
Flint skrev:Jäpp, om det behövs för att göra affär. Jag säljer durkabel per meter, 50KKr/m. Får det vara en rulle?
Lust skrev:Flint skrev:Jäpp, om det behövs för att göra affär. Jag säljer durkabel per meter, 50KKr/m. Får det vara en rulle?
Och vad tar du för mollkabel per meter?
Snacka om färgande kablar...
Tror du hittat något...
Flint skrev:Lust skrev:Flint skrev:Jäpp, om det behövs för att göra affär. Jag säljer durkabel per meter, 50KKr/m. Får det vara en rulle?
Och vad tar du för mollkabel per meter?
Snacka om färgande kablar...
Tror du hittat något...
Mollkablar har trist lösamhetskoefficient. Ingår inte i sortimentet. Placebo ska vara kul. Lättare att sälja.
Flint skrev:...Får det vara en rulle?
IngOehman skrev:Flint skrev:...Får det vara en rulle?
Jag, som varken är rik eller helt slut i huvudet, behöver veta mer än meterpriset.
Vilka egenskaper har kabeln egentligen?
Vh, iö
RubyRed skrev:Om ni inte har fattat det så resonerar rika personer annorlunda än vi vanliga vad det gäller kablar.
Köper man elektronik för fler hundra tusen så är 50tkr på kablar inget de bryr sig om...har man pengar så har man.
Även om de inte kunde hör skillnad på en svindyr kabel och vanlig lampsladd så är lampsl. inget alternativ ändå.
För har man pengar så har man och då behöver man inte integrera något simpelt ( men fullt fungerande) i anläggningen..nä flådigt ska det va.
Flint skrev:IngOehman skrev:Flint skrev:...Får det vara en rulle?
Jag, som varken är rik eller helt slut i huvudet, behöver veta mer än meterpriset.
Vilka egenskaper har kabeln egentligen?
Inga alls.
Den är helt transparent både till ljud och konsistens.
Flint skrev:Ett uttryck som jag för övrigt har kommit på alldeles själv i en mardröm om OnOff.
Flint skrev:Kunden som betalar det priset uppfattar det tydligen som prisvärt. Ingen handlar så dyra prylar mot sin egen vilja. Varför inte ge blanka fan i det och låta dom handla. Det drabbar ingen fattig.
IngOehman skrev:Flint skrev:Ett uttryck som jag för övrigt har kommit på alldeles själv i en mardröm om OnOff.
Aha, det förklarar saken. Men vad var det med konsistensen i drömmen dårå? Beskriv!
Flint skrev:IngOehman skrev:Flint skrev:Ett uttryck som jag för övrigt har kommit på alldeles själv i en mardröm om OnOff.
Aha, det förklarar saken. Men vad var det med konsistensen i drömmen dårå? Beskriv!
Svart, gav skapligt tuggmotstånd men fastnade i tänderna. Kärnan hårdare än skalet. Gav konstiga men inte helt oävna nervryckningar. När jag vaknade hade jag satt i mig en bit av sladden till läslampan.
Ragnwald skrev:Tror att det är tryggheten man finner i duktigt producerad reklam, som får mig och mången annan att falla till föga.
Ex. Sonab på 60-70-talet och B&O.
Man köper i trygghet något som helt enkelt måste vara tillräckligt bra.
För så förtäljer alla läckra broschyrer.
Reklambyråerna har onekligen makten att servera placebo.
Men i Sonab fallet fans det tillräckligt med substantiell riktighet.
Flint skrev:subjektivisten skrev:Fel.
Det ante mig.
Så att tro att reklam (för ärligt, det är vad dom flesta hifi tidningar är) inte påverkar är felaktigt.
Flint skrev: Du borde hitta bättre ställen att sprida din insikt på. Där det som skrivs i tidningarna har större betydelse än här.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 29 gäster