20 -> 40K:-
40 -> 60k:-
60 -> 100K:-
100 ->
Moderator: Redaktörer
Lazyworm skrev:Uppskattningsvis så skulle det kunna vara en möljighet att ha produkten klar om runt 6månader. Det är också svårt att veta var den kommer hamna prismässigt innan man vet hur mycket det kommer kosta med montering av kretskorten osv. Men en sak är säker, den kommer inte bli billig tyvärr.
Almen skrev:När börjar ni ta upp beställningar?Lazyworm skrev:heheKaffekoppen skrev:Det finns ett monster till slutsteg byggt av herrar från forumet som jag misstänker inte är döp än. Mitt namnförslag är dräparenDet kan stämma
![]()
Prototypnamnet är RS2000
En ledtråd, namnet har att göra med någon prestanda vid bryggkopplat läge)
Är det alltså 2 kW bryggat, typ 2x600 W obryggat eller?
PekkaJohansson skrev:Med anledning av två inlägg i den här tråden vill jag i all vänlighet påpeka att betäckning är något helt annat än beteckning...

Alexi skrev:Hm jag menar motsatsen till bryggad (parallel?).Lazyworm skrev:Jag är inte riktigt med på hur du menar med serie men om du menar som 2-kanalsförstärkare så går det.
Lazyworm skrev:Alexi skrev:Hm jag menar motsatsen till bryggad (parallel?).Lazyworm skrev:Jag är inte riktigt med på hur du menar med serie men om du menar som 2-kanalsförstärkare så går det.
Ahh ok, du menar som man kan göra från fabrik med brystonsteget om man har extrema högtalare?
Den här klarar nedlastningar bättre än BSST28an så det finns egentligen ingen direkt* fördel att lägga de tvenne kanalerna parallellt.
Jag skulle iaf. inte rekomendera någon att köpa 2st RS2000 för att få samma 2*550W som man klarar med en förstärkare.
Något lägre distorsion pga lägre utgångsimpedans m.m. men det
skulle i mina ögon vara en oprisvärd kostnadsökning och har man högtalare som kräver detta så är det något som är feltänkt från grunden vid högtalarkonstruktionen
Poppen skrev:Är verkligen
Yamaha PC9501N
gjord för hemma bruk. Den ser mer ut att vara för orkesterbrukeller diskotek. Den ser ut att vara en klass D med fläktar som bullrar för att kyla den.
Har jag fel nu ?

KarlXII skrev:Jaja, men hur stort är det och hur mycket väger det?
Platsar det med tungviktarna i den här tråden?
Komorok skrev:Stora och åbäkiga också. Så de klassar väl in här då?
Jag tänker annars på massa ICE-steg som lämnar monstereffekter, men är
ganska lätta att kånka omkring. De klassar väl inte in?
Komorok skrev:Stora och åbäkiga också. Så de klassar väl in här då?
Jag tänker annars på massa ICE-steg som lämnar monstereffekter, men är
ganska lätta att kånka omkring. De klassar väl inte in?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster