hmm.. grejjen med shaktistenar är ju att dom inte fungerar ens i teorin..
Tanken med shaktistenar är att dom ska "supa åt" sig elektromagnetiskt störning.. Det kanske dom gör men de flesta apparater liter inte utav problem på detta område. Apparater testas mot sådan störning och måste uppfylla vissa krav på motståndskraft mot yttre "strålning".
Men om det du vill prata om är energivågor i annan(ovetenksaplig) form så kan nog ingen direkt prata emot dig.
Det finns ju en hel rörelse kring kristallenergi och liknande som påstår att det finns energier runt och omkring oss som påverkar vår vardag.
Jag känner tex persolingen en person som är väldigt duktig på currylinjer och kan använda slagruta och annat för att leta linjer och vatten och annat.
Curyylinjer tex verkar ju högst verkliga eftersom det verkar som att djur känner av dom (katter tex ligger gärna i ett kryss). Så varför skulle de inte påverka oss också?
Men vad exakt det handlar om är ju en annan sak.. Magnetism och annat har ju stor påverkar på våra kroppar. Jorden har ju väldigt kratigt magnetfält och således kan det nog finnas "signifikanta" krafter att räkna med. För oss..
Tror inte riktigt elektriska komponenter påverkas. Men det går ju som sagt att avgöra i ett blindtest.. Ställ cdn på ett currtkryss och jämför mot ett annat (nu ligger linjerna typ 3 meter från varandra så det blir mycket spring
Vad gäller ett topics on eller off spår så är det sånt man får ta. Kan ju knappast be moderatorerna moderarea sådant för då skulle de inte få annat att göra..
Då får man istället anstränga sig mer och komma med mer konsensus så folk disskuterar rätt.. Du(raban) kan ju inte gärna begära att vi andra ska för din tråd vidare ifall vi inte är med på vart du vill?
Förövrigt har samma gubbe (han med slagrutan) kikat rätt mycket på kristallterepi men jag har inte hört så mycket om hans åsikter där.. Han är numera rätt sjuk från hjärtinfarkt och annat så.. (och där verkar ju inte kristallterapin funkat..

)
Det är ju dock intressant om man tar den psykologiska grejen bakom allt.. Jag tror det är där man hittar svaret och förmodligen därför dessa "tweaks" inte kan testas i blind-tester. Skillnaderna existerar ju bara i ens huvud! Men frågan är om det är bra eller dåligt. Om jag kan lura mig själv att det låter bättre så är det kanske bara bra? Jag vet inte..
edit: ang psykoligsk påverkan.. det finns ju faktiskt människor som blivit frisk från allvarliga sjukdomar trots att dom bara ätit placebopreparat istället för riktig medicin. Så nog kan psyket påverka en hel del..
I den meningen kan man nog prata om olika stenars "energier" på anläggningen men de är förmodligen bara en produkt av kraftig "hallucinationering"