Moderator: Redaktörer
Tux skrev:Hypex ucd 400 moduler med biffig nätdel.
Låter alldeles utmärkt.
/P
paa skrev:Tux skrev:Hypex ucd 400 moduler med biffig nätdel.
Låter alldeles utmärkt.
/P
Vad menar du med biffig nätdel? Är det stor skillnad i utförandet jämfört med standardrekommendation på antal VA och uF?
PeterAkemark skrev:IngOehman skrev:PeterAkemark skrev:Jo, jag har emellanåt ett 2-kanals slutsteg (2*500W) med digital input, som låter lika bra som vilket analogt slutsteg som jag provat.
1. När du skriver "lika bra", menar du "likadant" då?
2. När du skriver "som vilket analogt slutsteg som jag provat", menar du då "...som
vilket som helst analogt slutsteg som jag provat"?
Det vill säga (det blir nog tre frågor till) mina följdfrågor är:
3. Menar du att alla analoga slutsteg (du provat) låter likadant som varandra?, och
4. Menar du att KlassD-slutsteg låter likadant som alla dessa analoga slutsteg?, eller
5. Menare du att de låter olika men ändå lika "bra"?
Ursäkta frågorna, men jag klarade inte att fullständigt deschiffrera det du skrev.![]()
Vh, iö
Att de analoga stegen lät olika är ju rimligt, jag har bara mitt hörselminne att tillgå, annars så låter klass-d steget lika bra eller bitvis faktiskt bättre är de, ospecificerade steg som jag jämför med. Det innebär naturligtvis inte att andra skulle uppfatta intrycken på samma sätt som jag.
Nej.Callisto skrev:Ni som endast svarar "nej" och liknande, gör ni det bara för att öka på erat antal inlägg eller?
per2 skrev:Tripath är i mina öron mer musikalisk är ICE. Mer live-känsla i mellanregister. Samma bas som ICE och kanske något sämre utsträckning i toppen.
Jag har också en som ligger i garderoben efter att jag uppgraderade till 6-kanaligt tripath.
Utöver detta har jag ett Acostic Reality Ear 2 (ICE)
Precis köpt ett nuforce IA-7 (ICE)
Och en Panasonic XR700 (T1 teknologi)
NuForce™ Analog Switching Amplifier technology is built on the principle that a power oscillator can be modulated by an audio signal so that it produces the amplified audio signal via a reconstruction filter without the bandwidth limitation of a conventional, fixed-frequency, carrier-based PWM control. Our design employs a high-performance analog modulation technique and closed-loop control system, which is why we refer to our product as an Analog Switching Amplifier.
KarlXII skrev:magnus2 skrev:Nej, dom låter så jävla illa.
/Magnus
Har du lyssnat på samtliga, alltså?
Britt-Gunnar skrev:KarlXII skrev:magnus2 skrev:Nej, dom låter så jävla illa.
/Magnus
precis vad jag hade tänkt å skriva fast jag tyckte inte det var mödan värd
Almen skrev:Nej.Callisto skrev:Ni som endast svarar "nej" och liknande, gör ni det bara för att öka på erat antal inlägg eller?
Amit skrev: Ett är LAB-1300 fyrkanalssteg (som vad jag förstår bygger på klass-D teknik)
paa skrev:Bumpar tråden, eftersom Hypex verkar vara på tapeten.
Några fler som skaffat Klass D nyligen och kan fylla på med intryck?
Iqbad skrev:paa skrev:Bumpar tråden, eftersom Hypex verkar vara på tapeten.
Några fler som skaffat Klass D nyligen och kan fylla på med intryck?
Jag har haft Ucd180 nåt år nu och det spelade fint tillsammans med mina piP tills flickvännen kopplade in en mikrofonutgång från datorn istället för line-out och piP brann upp. =( Nu har jag ingen stereo förrän jag orkar åka till Öhman och köpa nya högtalare. (Bor ju i Norge..)
Gjorde lite högst ovetenskapliga tester mot mina äldre Yamaha rxv-440, marantz 2-kanal (kommer inte ihåg vad den heter) samt även mot en HK 635 hemmabioreciever. Upplevde inte på något sätt att Ucd180 var sämre än de ovanstående, ger bra med effekt och spelar snyggt enligt min mening. Blir dessutom inte varm heller!
Mvh Eric
RubyRed skrev:Går det inte att få reservdelar hemskickade med Posten ? Det blir ju ganska dyra komponenter annars.
Att skicka färdiga högtalare med fraktfirmor är ju inget att rekommendera men välinslagna komp. måste fungera, speciellt när man bor så avsides som du.
magnus2 skrev:Britt-Gunnar skrev:KarlXII skrev:magnus2 skrev:Nej, dom låter så jävla illa.
/Magnus
precis vad jag hade tänkt å skriva fast jag tyckte inte det var mödan värd
Nej! Bara dom som dom sålde på Ö&B
Användare som besöker denna kategori: Conan, Google [Bot], Roadrunner och 20 gäster