Kollade på länken till de-essern. Jag vet inte riktigt varför sådan produkter excisterar. Har man saboterat s-ljuden finns bara en sak att göra som jag ser det: Gör om, gör rätt!
Moderator: Redaktörer
8OMorello skrev:Som före detta trummis
Fast nog existerar det i en hel del punksammanhang?Morello skrev:kan jag försäkra alla om att cymbaler som låter som kastrulllock är ytterst sällsynt.
dawen skrev:Fast nog existerar det i en hel del punksammanhang?Morello skrev:kan jag försäkra alla om att cymbaler som låter som kastrulllock är ytterst sällsynt.
dawen skrev:Finns iofs en hel del punktrummisar som är väldigt kompetenta!
Morello: Vad körde du på för set? Jag gissar Ludwig
Nagrania skrev:Patricia Barber "Nightclub" Rätt så bra tillbakalutad musik. Nu börjar jag förstå Morello vad du gillar när det gäller hur en vocal skiva ska låta. Saken är nämligen den att när man kollar Patricia Barber via en FFT analysator så kan man se att man har gjort en en absens(inverterad precens) på hennes röst. Det börjar vid 1,5KHz med ett max vid 2,3KHz(-10db)sedan går det upp igen mot 6KHz. Ganska så häftigt tycker jag och det här är ju precis tvärsom mot t.ex Zelmani och Lisa Ekdahl.
En Pink Floyd från 70-talet är ju rena rama audiofil-upptagningen i jämförelse
mats skrev:En Pink Floyd från 70-talet är ju rena rama audiofil-upptagningen i jämförelse
aa men då har du väl tagit bort The dark side, väl? För den har väl fortfarande ett bra ljud i alla fall tycker jag det.
Nagrania skrev:Hej på dej Audiomekaniker!
Det där är ett puffskydd och inte en de-esser.
har ju verkligen med radio- och TV-ljud att göra...
Audiomanikern skrev:A*´s husses mor kommer inte från Finland. Hon är Ingen manlänning.¨
Det ligger inte direkt söder om Finland ej heller mellan Finland och Estland.
Och därifrån komma icke det recept som A* varken skrivit om i inlägg eller
ngn annanstans för den del. Morotslådan får då smak sig vare av morötter eller de
s.k "goda morötterna" o således blev det ingen bismak medan goda morötter brukar
dom som kommer från Gotland, knappast vara, ej heller deras morötter som
inte ens existerar o definitivt inte finns i rätt många butiker runt här i Göteborg!
Mvh A*
Användare som besöker denna kategori: lemmts och 22 gäster