Hifi Klubben - en nagel i ögat?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
jonlord

Inläggav jonlord » 2008-09-02 10:32

HiFi-klubben har säkerligen bra produkter, men i butiken i Helsingborg var de fullständigt ointresserade att hjälpa till när jag skulle köpa ny stereo. Som ganska okunnig och i behov av vägledning och svar så förväntar man sig att en butiksanställd i en hifiaffär visar lite intresse för kunder som kommer in. Personligen tror jag man jobbar i en hifiaffär för att man brinner för välljud och att göra kunden nöjd, inte bara kränga iväg så mycket som möjligt till de som redan vet vad de vill ha. Men det är möjligt att det är ett lokalt problem. Sen är det lite konstigt att när man nu fått agenturen för Arcam så pushar man enbart för Solo-serien.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2008-09-02 10:42

Vilken Helsingborgsbutik då? Den först nere på Tullhuset, den ovanför Hälsobacken eller den senaste "nere på stan" ?

Den på Tullhuset hade i mitt tycke kompetent personal, de två senare har jag inte mycket erfarenhet av.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2008-09-02 10:47

Den på Tullhuset hette väl Audioscan från början?
Där köpte jag en Rega-arm för under 1000:- om jag minns rätt.
(Som jag fortfarande har i bruk.)
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Hotspur

Inläggav Hotspur » 2008-09-02 11:52

jonlord skrev:Sen är det lite konstigt att när man nu fått agenturen för Arcam så pushar man enbart för Solo-serien.

DET är bedrövligt - och fegt - av dem!
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

Användarvisningsbild
jonlord

Inläggav jonlord » 2008-09-02 11:53

Nattlorden skrev:Vilken Helsingborgsbutik då? Den först nere på Tullhuset, den ovanför Hälsobacken eller den senaste "nere på stan" ?

Den på Tullhuset hade i mitt tycke kompetent personal, de två senare har jag inte mycket erfarenhet av.

Den senaste på Drottninggatan. Audioscan måste lagt ner för 15-20 år sen.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi