Strömförsörjning till skivspelare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2004-07-09 14:35

Hepcat,

kan inte svara på vad det var för bottenplatta. Lyssningstestet gjordes hos Morello, som hade en spelare på besök. Vad jag vet vara att den var fullbestyckad (Ekos/Arkiv/Lingo och jag tror Linto också) och hade inetsad en namnteckning av självaste Ivfor.

Jag tycker dock att det är konstigt att en suspenderad spelare ska vara mer beroende av underlaget än en med "fast" vid normal användning. Vad jag vet är att LP12 kom med en annan botten (trampolin) var för att den var stötkänslig på vissa underlag som hopp på trägolv etc. Den nya botten skulle minska detta problem. Sen köpte folk uppgradering oavsett detta för att den fanns tillgänglig. Linn påstod aldrig vad jag vet att den skulle påverka ljudkvaliteten, men att den blir mindre stötkänslig på vissa underlag.

T

Användarvisningsbild
hepcat

Inläggav hepcat » 2004-07-09 14:52

Jo jag vet att det låter konstigt att den skulle vara känsligare för underrlaget det var därför jag skrev "hur konstigt det än låter". Tycker själv det låter konstigt :D men har hört tydliga skillnader på underlaget den står på.

Med standard bottenplattan så bör spelaren iallafall stå på ett lätt stabilt bord gamla IKEA Lack ursågat som ett exempel med trampolin så skall spelaren kunna stå på tyngre stabila bord/rack men på ursågat Ikea Lack så blir det som man säger kaka på kaka och inget bra resultat alls.

Själv använder jag med standard botten plattan på Ikea Lack bord.
Never trust an operating system you don't have sources for.
The nice thing about Windows is - It does not just crash, it displays a dialog box and lets you press 'OK' first.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi