Moderator: Redaktörer
MattiasKarlsson skrev:Tackar! Modden påverkar inte prestandan i övrigt?
MagnusÖstberg skrev:Kan du ens påstå att det blir en hörbar förbättring?
enJohn skrev:Vet nån om HA-prylarna kommer i svart? Är så sugen på en EAR ONE, men så offantligt osugen på en silvrig mojjäng...![]()
/en john
overture skrev:Det var alltså det med fjärr som hade böjt kort som jag förstod det. pre25 original (= med det som finns på marknaden) har väl ett vanligt icke-böjd kort och behöver således inte ens teoretiskt en mk2-version.
overture skrev:Det var alltså det med fjärr som hade böjt kort som jag förstod det. pre25 original (= med det som finns på marknaden) har väl ett vanligt icke-böjd kort och behöver således inte ens teoretiskt en mk2-version.
Greensleeves skrev:I senaste Molt, där detta försteg testades, stod (s 23) att några av testdeltagarna misstänkte att lödningar på kretskortet ska kunna lossna pga att kretskortet är aningen böjt.
Nusse skrev:enJohn skrev:Vet nån om HA-prylarna kommer i svart? Är så sugen på en EAR ONE, men så offantligt osugen på en silvrig mojjäng...![]()
/en john
Jag ska (med hjälp av min bror som har all utrustning) göra mig en ny front till min pre 25, bara för att. Blir antagligen svart ( eller kanske blå?) anodiserad. Gjorde några provbitar idag, då jag inte hade med mig apparaten.
Aerob skrev:Är lite nyfiken på om det finns några mätningar på ett Pre25, då främst
frekvensrespons?
Anledningen till att jag undrar är att jag nyss kopplade in mitt gamla försteg,
som enligt Stereophiles mätningar har så gott som spikrak frekvensgång,
men fick ändå skruva lite på delningsfiltret för att sänka ner basen.
Å andra sidan kanske det finns mer saker än frekvensresponsen som kan
påverka detta? Läxa i så fall gärna upp mig!
subjektivisten skrev:Snyggt Nusse! Går det att beställa ett ex eller?
Aerob skrev:Finns det något preliminärt datum på PRE25 med fjärr, samt när det kan
tänkas dyka upp en eller flera slutstegsmodeller?
Aerob skrev:Finns det något preliminärt datum på PRE25 med fjärr, samt när det kan
tänkas dyka upp en eller flera slutstegsmodeller?
Ranefjord skrev:Precis som jag tidigare har förespråkat. HA borde tillverkas i svart utförande också. Snyggt!
Naqref skrev:MattiasKarlsson skrev:Enligt vad jag fått som svar så är det möjligt att få en extra vippa på försteget där man väljer en kanal som pass-tru.
Nja, man väljer inte en kanal som pass trough utan alla kanaler fungerar som pass trough om kanalväljaren står på någon av dessa. Det enda den specialmonterade vippan gör är att man kopplar bort volymkontrollen och sätter en fix nivå. Vad LK tar för denna modd vet jag dock inte.
subjektivisten skrev:Naqref skrev:Det enda den specialmonterade vippan gör är att man kopplar bort volymkontrollen och sätter en fix nivå. Vad LK tar för denna modd vet jag dock inte.
Finns det några problem man kan tänka sig med detta? T ex om man glömmer bort det och sätter på CD spelaren och du har full nivå ut?
Naqref skrev:Pre 25 går att köpa nu. Den fjärrade versionen hoppas jag verkligen kommer i produktion innan julafton annars. Men det är bäst att vara vag på den punkten.
Wictor skrev:Naqref skrev:Pre 25 går att köpa nu. Den fjärrade versionen hoppas jag verkligen kommer i produktion innan julafton annars. Men det är bäst att vara vag på den punkten.
Och hur går det gick den i produktion innan julafton, och vad blir priset?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 25 gäster