Moderator: Redaktörer
Style skrev:de finns ingenjörer och det finns riktiga ingenjörer
Ja de är nog helt okhifirocker skrev:Rydberg:
Bryston!!![]()
![]()
Du får du allt ta och skrivna ner dess kvaliteter när du fått hem den i din anläggning. Ofärgad återgivning av högsta klass skulle jag misstänka! Hoppas Molt testar bryston snart, är grymt nyfiken på deras produkter.
Flint skrev:Dahlqvist
Rör är så bra och linjära i original så man behöver bara höfta när man beräknar om man ens behöver beräkna nåt'.
Johan_Lindroos skrev:Hur var det nu man gjorde på HP?
1
Enter
1
Enter
+
2 <--resultatet
Var det så man gör? (jag blev aldrig klok på det hela)
och blev det lite mer avancerade formler... då var det kört för min del. Skulle aldrig vilja använda en sådan. Det äär inte intiutivt att räkna så tycker jag.
På min casio (och alla andra normala räknare) trycker jag bara
1+1=..... just det! ... 2 !
Bill50x skrev:Jag är till skillnad från dig helt såld på HP´s "omvänd polsk notation" som jag tror det kallas. Man behöver aldrig lägga upp formlerna i förväg utan man räknar "som i huvudet".
...
10
enter
9,20
x
15
enter
16,25
x
+
Nattlorden skrev:Jag tror jag förstår nu... HP är för alla de som är av typen "Fan, nu glömde jag parentesen!". *skämtar*
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Jag är till skillnad från dig helt såld på HP´s "omvänd polsk notation" som jag tror det kallas.
Man behöver aldrig lägga upp formlerna i förväg utan man räknar "som i huvudet".
10
enter
9,20
x
15
enter
16,25
x
+
Eh... räknar du så i huvudet????
Nattlorden skrev:Jag tror jag förstår nu... HP är för alla de som är av typen "Fan, nu glömde jag parentesen!". *skämtar*
Bill50x skrev:PS Personligen använder jag utrycket "paranteser" om föräldrar, baserat på det engelska uttrycket "parents". Dvs, föräldrar är paranteser = en parantes i tillvaron... Inget nedvärderande i detta utan mer en reflektion över tidsmässiga aspekter...DS
Bill50x skrev:Med en vanlig räknare ser det ut så här:
(10 x 9,20) + (15 x 16,25) = 335,75 och i princip knappar man in formeln som den ser ut här i exemplet, så här:
Bill50x skrev:Sköter Casion om på egen hand att de två valutorna först räknas ut (multipliceringarna) och sedan adderar dom? För resultatet ovan blir 1 738,75 om man gör uträkningen som en serie. Om nu Casion fixar multipliceringen först helt automatiskt, hur gör man då om man faktiskt vill göra en seriell exekvering? (dvs tar 10 gånger 9,20, adderar 15 och sedan multiplicerar med 16,25)
/ B
Användare som besöker denna kategori: Ronnie och 17 gäster