Hotspur skrev:Ni kan dra åt h-e allihop!
Hehe, settle down, Beavis!
Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:Alltså, jag blir så jävla frustrerad och det är ju dumt av mig att inte förstå hur detta skulle tas emot. Nu är det 100 mot 1 och allt jag tycker avfärdas enkelt eftersom vi inte kalibrerat. Fantastiskt!
inte heller att jag har drygt 20 års erfarenhet av musiklyssning/hifi
... eller att vi var två människor som, trots att vi inte känner varandra, upplevde samma sak.
Vi har alltså blivit lurade, oklart av vad... Det är så jag vill spy på hela detta unkna forum. Ni kan dra åt h-e allihop!
Hotspur skrev:... LTS-fascisternas
Hur svårt är det egentligen för er att förstå att
inte testat på just ert kvasivetenskapliga sätt
men nu räcker det fanimej med påhopp i denna tråd,
Hotspur skrev:Nu är det 100 mot 1 och allt jag tycker avfärdas enkelt eftersom vi inte kalibrerat. Fantastiskt! Att vi sedan lyssnat på olika nivåer innan vi skiftat spelar tydligen ingen roll, inte heller att jag har drygt 20 års erfarenhet av musiklyssning/hifi eller att vi var två människor som, trots att vi inte känner varandra, upplevde samma sak. Vi har alltså blivit lurade, oklart av vad.
Hotspur skrev:Att vi sedan inte testat på just ert kvasivetenskapliga sätt gör det ju bekvämt och enkelt för er att avfärda vårt tyckande.
Hotspur skrev:Slutsats? Jo, att 668 inte håller måttet som integrerad CD-spelare! Tveklöst var även Onkyon bättre på 2-kanalshifi än Sonys biovärsting, men klart störst lyft blev det alltså då vi körde DVD-spelaren som drive tillsammans med min DA9. Detta oavsett vilken förstärkare vi använde.
Föga förvånande för undertecknad, men ändå roligt att anläggningens innehavare nu fick upptäcka denna genväg till en bra mycket bättre musikåtergivning än innan. Tilläggas kan att han köpt 668 efter att ha läst LTS hyllningar, nu inser han att den inte alls håller måttet som integrerad CD-spelare men att den däremot funkar utmärkt som CD-drive och bildbehandlare...
Min personliga fundering blir hur LTS - med så stort inflytande på musikälskare landet runt - ärligt kan rekommendera denna DVD-spelare som ett seriöst CD-spelaralternativ? En rekommendation som för mig är totalt obegriplig och ställer LTS i en, om möjligt, ännu sämre dager än innan. I mina ögon alltså...
Jag vill inte ha något nytt "LTS-krig" men gärna en förklaring till hur LTS gått tillväga för att komma till slutsatsen att Pioneer 668 är en bra CD-spelare?
Hotspur skrev:I fortsättningen tänker jag dessutom helt undvika att kommunicera med Johan Lindroos, Alexi och Morello. Jag tycker hifi-livet vore trevligare utan LTS-fascister och tänker i gengäld låta bli att fråga er om någonting alls... Hoppas att ni hädanefter håller er borta från mina trådar.
Hotspur skrev:Ni kan dra åt h-e allihop!
Morello:Morello skrev:Johan_Lindroos skrev:EngelholmAudio skrev::lol:
Vad är det som är roligt?
Att Barbers nya fonogram snart anländer i brevlådan.
Bill50x skrev:Hotspur skrev:Ni kan dra åt h-e allihop!
Jag måste erkänna att jag ibland i andra trådar har tänkt samma sak, men aldrig skrivit det![]()
Bill50x skrev:Jag är inte riktigt överens med dem som hävdar att man i alla lägen måste ha en exakt nivåkalibrering. Det beror på hur en testsituation ser ut. Ska man switcha mellan apparater med kanske näranog sekundsnabba byten, då krävs det förstås exakta nivåer. Annars kommer det bli alldeles fel.
Men om man lyssnar lite "huller om buller" med olika nivåer och olika musikstycken blir det snarare kaosteorin som blir basen för resultatenDet vill säga, det blir det allmänna intrycket av apparaterna, vilka som kanske inbjuder till högre volym för att det (fortfarande) låter bra eller ger en extra kick vid låg eller hög nivå som andra inte ger. Den här typen av test kräver mycket längre lyssningstid, helst också vid flera tillfällen.
Bill50x skrev:LTS har inte kunnat konstaterat någon färgning (vilket helt riktigt INTE betyder att de är helt transparanta) och då frågar man sig förstås om testmetodiken verkligen är tillräckligt avslöjande?
/ B
__10 skrev:Svante skrev:En liten undran från en som faktiskt är med i LTS men inte har någon uppfattning om DVD-spelaren i fråga. Är jag också fascist då?
Mycket intressant fråga! Om inte Hotspur vill besvara den, kanske A* kan filosofera något kring ämnet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster