Nyskapande förstärkarteknik?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2010-12-19 22:47

Objektivisten skrev:Fransmännen verkar vara spjutspets när det gäller sånt här, minnesdistorsion, impedansmatchning, Micromega, DEVIALET ... Är svenska ingenjörer bonnigt stenålders i jämförelse? Impotent förnöjda i omoderna äppelknyckarbyxor?

Hur tänker du nu? Spjutspets brukar man använda när någon ligger i framkant inom ett område och inte när någon faller i trams.

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2010-12-19 22:50

UrSv skrev:
Objektivisten skrev:Fransmännen verkar vara spjutspets när det gäller sånt här, minnesdistorsion, impedansmatchning, Micromega, DEVIALET ... Är svenska ingenjörer bonnigt stenålders i jämförelse? Impotent förnöjda i omoderna äppelknyckarbyxor?

Hur tänker du nu? Spjutspets brukar man använda när någon ligger i framkant inom ett område och inte när någon faller i trams.

Spela inte dummare än vad du är, det kläder dig inte.
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-12-19 22:51

phon skrev:Mi sento molto meglio di voi är det väl ?

Tolkningsfråga om det är nuet man åsyftar eller resan till nuet.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2010-12-19 22:52

Jo. :)
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2010-12-19 23:14

Nattis skrev:Sono un po 'stupido autorità patetico seconda fanatici trasparente.

:D Korrekt Bild

Bild

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-12-19 23:17

Fast inte alls lika kul svar som mitt. :mrgreen:

Skulle nog svarat

Io sono un tapeto sgonfio, ben istruito. 8)

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Re: Nyskapande förstärkarteknik?

Inläggav Max_Headroom » 2010-12-20 00:23

Objektivisten skrev:Storm Audio tilllåter flexibel impedansmatchning, typ. Läs här http://www.stormaudio-uk.com/stormfocus.php

Bah, typsnitt med seriffer i liten stil på skärm = oläsligt. Klåpare som gjort websidan.

Varför behövs det en ratt för impedansmatchningen? Varför har man inte gjort funktionen automatisk? Går inte det? Behövs det ens? Jag tycker vanliga förstärkare fungerar bra ändå. Möjligheterna till förbättringar är egentligen ganska små. Men det klart, lite bättre går det ju att få.

Designen har man i alla fall lyckats med ganska bra, klart över snittet. Och så är det SpeakOn-kontakter på en av modellerna. Det gillar vi!
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Re: Nyskapande förstärkarteknik?

Inläggav Objektivisten » 2010-12-20 00:33

Max_Headroom skrev:
Objektivisten skrev:Storm Audio tilllåter flexibel impedansmatchning, typ. Läs här http://www.stormaudio-uk.com/stormfocus.php

Varför har man inte gjort funktionen automatisk? Går inte det? Behövs det ens?

Det kommer har jag hört.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2010-12-20 10:39

Nattlorden skrev:
Objektivisten skrev:
Nattlorden skrev:
Objektivisten skrev:Hittade ett klipp där det förklaras lite djupare :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=glG-T0S9BWc

Funkade inte att köra den genom google translate. :(

Kan du inte franska, ett av de största romanska språken och ett världsspråk? :? Almen kan det säkert.

Nej, jag valde Italienska istället för operans skull.

Du stiger i graderna grabben, först Ino, sedan whisky och nu italienska. :D
Flugfiskar du också? :D
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2010-12-20 10:42

UrSv skrev:

Håller inte med. Känns som om fransmännen är klart innovativa. Micromega har alltid legat i framkant, och Devialet är nytänk också.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
realist

Inläggav realist » 2011-12-14 14:46

Devaliet testet i siste nr av Fidelity.

De ble mer enn vanlig lyriske.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-12-14 14:54

sprudel skrev:Du stiger i graderna grabben, först Ino, sedan whisky och nu italienska. :D
Flugfiskar du också? :D

Bara med sked om någon fluga dränkt sig i whiskyn.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-12-14 16:53

Det låter bekant det där med ställbar utgångsimpedans. Var det inte nån som kopierade den iden här för ett tag sen och ritade skisser med gubbar på.

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2011-12-14 17:34

Flint skrev:Det låter bekant det där med ställbar utgångsimpedans. Var det inte nån som kopierade den iden här för ett tag sen och ritade skisser med gubbar på.

Kan det vara ett fall för Franska patentverket? http://www.inpi.fr/?ref=http://194.87.14.37/en/links.htmundefined

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2011-12-14 18:34

Flint skrev:Det låter bekant det där med ställbar utgångsimpedans. Var det inte nån som kopierade den iden här för ett tag sen och ritade skisser med gubbar på.

Jag vet inte om Storm Audio verkligen har variabel utimpedans. På deras hemsida skriver de tämligen luddigt om vad deras funktion "StormFocus" egentligen är.

Jag tycker det är onödigt av dig att anmärka på andras idéer innan du vet vad Storm Audios teknik handlar om.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2011-12-14 19:14

Attendez un moment, j'ai du gaz. :(
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-12-14 19:36

Johan_Lindroos skrev:

Jag vet inte om Storm Audio verkligen har variabel utimpedans. På deras hemsida skriver de tämligen luddigt om vad deras funktion "StormFocus" egentligen är.

Jag tycker det är onödigt av dig att anmärka på andras idéer innan du vet vad Storm Audios teknik handlar om.

Jag tycker att det är onödigt av dig att kommentera min fråga. När blev det förbjudet att ställa frågor?

Ericson

Inläggav Ericson » 2011-12-15 01:07

Flint skrev:
Johan_Lindroos skrev:

Jag tycker att det är onödigt av dig att kommentera min fråga. När blev det förbjudet att ställa frågor?

Dags för en liten paus?

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-12-15 01:12

Ericson
Du verkar bitter. :)

Ericson

Inläggav Ericson » 2011-12-15 01:23

Bitterhet bör man undvika, tycker jag, men det är inte alltid lätt. Ibland griper den sina klor i mig, utan att jag vet om det. Jag har mycket att lära mig om den. Hur har du det med bitterheten?
När saker blir för "heta", kan det vara bra med en paus, för att fundera lite.
Din frågeställning kan tyckas vara av den arten att den är en form av "attack" på en av forumets deltagare. Att det då kommer reaktioner är inte så konstigt. Kan du inte precisera vad du menar med detta?

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-12-15 01:35

Varför upplyser ni forumet om att ni tänker ta en paus. Finns det något offentligt intresse tror ni för er återhämtningsrytm? Jag tänker själv snart knoppa om det kan vara av intresse i detta sammanhang.

Ericson

Inläggav Ericson » 2011-12-15 01:38

Det var inte menat att offentliggöra att jag är på väg att ta en paus. Jag har nog formulerat mig klantigt.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-12-15 02:37

Fan, jag blir mest intresserad av vad det är för sprit Objektivisten dricker - det måste vara djävulskt starka grejjer med tanke på trådarna han vräker ur sig :)

Sedan toppar han det gärna med shyssta repliker:

Objektivisten skrev:Spännande, vad heter; jag är en obegåvad liten patetisk auktoritetsberoende transparentfanatiker på italienska?

Objektivisten skrev:Spela inte dummare än vad du är, det kläder dig inte.

Helt lysande måste jag säga!
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Föregående

Återgå till Generellt om hifi