petersteindl skrev:
Hej Callisto, trevligt att se dig igen. Det var ett tag sedan. Lustigt, i efermiddags pratade jag med kalledussin om medlemmar som inte skrivit på ett tag och då kom vi på dig och tyckte det var synd att du inte skrev längreOch några timmar senare är du tillbaks
![]()
Lågbasen är lite speciell om man kan återge den på ett bra sätt. Den tillför upplevelse av lokalkänsla av inspelningslokalen om inspelningslokalen är en stor lokal typ konserthus eller kysrka. Den gör att man kan spela starkare utan att tycka att ljudet blir påträngande. Den bidrar även till att instrumenten låter naturligare.
Men om den tillfogar bumlighet eller ökad diffusitet, så kan effekten bli den motsatta.
MvH
Peter
Hej Peter och tack!
Återgivningen här på forumet var lite för färgad ett tag, fanns ingen transparens vilket gjorde att jag tröttnade
Jag skriver under på allt du säger ovan, det är det som bidrar till "själen i musiken". De övre registren påverkas mer än vad man kan tro när fundamentet i botten finns där och är rent och distorsionsfritt. Precis som du säger så upplever man instrumenten "naturligare".
vänligen
Callisto