Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Om nu slutsteget ska leverera 6 kW, hur fungerar det att strömförsörja från ett vanligt uttag som max kan vara avsäkrat med 16 A? Räknar man helt enkelt med att man aldrig maxar steget? En vanlig elanslutning för villa är vanligen på 3x16 A/400 V, det räcker för max 11 kW.
RogerGustavsson skrev:Om nu slutsteget ska leverera 6 kW, hur fungerar det att strömförsörja från ett vanligt uttag som max kan vara avsäkrat med 16 A? Räknar man helt enkelt med att man aldrig maxar steget? En vanlig elanslutning för villa är vanligen på 3x16 A/400 V, det räcker för max 11 kW.
Max_Headroom skrev:Man plockar krämen från kondensatorerna i nätdelen. Inte från väggurtaget. Störmen in i appraterna laddar kondingarna. Därför kan man kortvarigt ta ut mer effekt än man stoppar in. Men det går ju inte så länge förståss.
Max_Headroom skrev:RogerGustavsson skrev:Om nu slutsteget ska leverera 6 kW, hur fungerar det att strömförsörja från ett vanligt uttag som max kan vara avsäkrat med 16 A? Räknar man helt enkelt med att man aldrig maxar steget? En vanlig elanslutning för villa är vanligen på 3x16 A/400 V, det räcker för max 11 kW.
Man plockar krämen från kondensatorerna i nätdelen. Inte från väggurtaget. Störmen in i appraterna laddar kondingarna. Därför kan man kortvarigt ta ut mer effekt än man stoppar in. Men det går ju inte så länge förståss.
Kalejdokom skrev:Jag bumpar denna tråd eftersom jag just beställt ett sådant här:
http://www.thomann.de/se/behringer_inuk ... dstufe.htm
Leverans om en vecka kanske...
Tråden var ju aktiv för exakt ett år sedan och frågan är om någon annan hunnit testat dessa slutsteg eller hört något bra/dåligt om dem?
"Tyvärr" valde jag inte DSP-versionen eftersom jag redan har en DCX som sköter om delning/PEQ.
Kalejdokom skrev:Jag bumpar denna tråd eftersom jag just beställt ett sådant här:
http://www.thomann.de/se/behringer_inuk ... dstufe.htm
Leverans om en vecka kanske...
Tråden var ju aktiv för exakt ett år sedan och frågan är om någon annan hunnit testat dessa slutsteg eller hört något bra/dåligt om dem?
"Tyvärr" valde jag inte DSP-versionen eftersom jag redan har en DCX som sköter om delning/PEQ.
Kalejdokom skrev:Hmm, hur ska vi tolka/översätta det här:
- vergleichsweise lauter Lüfter
..."förbannat högljudd luftare" ?
lgs skrev:Btw. Kan jag som glad amatör göra några vettiga mätningar som säger nåt med en multimeter eller krävs det scope?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster