Moderator: Redaktörer
celef skrev:Nattlorden skrev:celef skrev:jag har fått intrycket att kablar med avbrott på isoleringen eller kanske helst ingen isolering alls ljuder bäst, kan detta göras på annat och kanske nytt och revolutionerande sätt?
Avbrott på? Som i skala kabeln en liten bit på mitten?
ja just så, nu letar jag efter ett optimalt avbrottsmönster för en given kabellängd
Kronkan skrev:
Har en blandning av kablar som det blivit genom åren. Inga extremt dyra. Men har en signalkabel mellan försteg och monoblocken som är en luftlagrad silverkabel och som inte heller är skärmad.
Laila skrev:Kronkan skrev:
Har en blandning av kablar som det blivit genom åren. Inga extremt dyra. Men har en signalkabel mellan försteg och monoblocken som är en luftlagrad silverkabel och som inte heller är skärmad.
"Luftlagrad" verkar intressant, berätta gärna mer . .![]()
petersteindl skrev:Laila skrev:Kronkan skrev:
Det är väl inget konstigt. Jag har luftlagrad Schweizisk skinkaDen är jättegod.
MvH
Peter
Laila skrev:Kronkan skrev:
Laila skrev:Du menar att det blir liassom mer "luftlagrat" då . . . . ?
Ja jäsiken, än har inte ögona trillat ur . . . .
Laila skrev:...nu mera kör jag på drivremmar av
nyckelpigefittskin . . ."
Dielektrika Laila, dielekrika, äter diskant. Speciellt oorganiska sådana.
Laila skrev:Har för mig att tex. RG62 benämns som luftisolerad o
den verkar inte vara "oisolerad".
adagio skrev:Kan väl inte säga att det reagerar våldsamt snarare i form av små nyanser. Tillräckligt stora för att jag ska reagera positivt eller negativt, det kan ju vara inbilning. Det är väl mest att jag gillar att oroa mig över småsaker. Skulle väl eg bara koppla in o glömma, EKK är tillräckligt bra för det iaf.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster