Alexi skrev:Kan man av detta dra slutsatsen att ni är mer villiga att kompromissa med själva lyssningsrummet än vad ni är med era partners?
Jag skulle ALDRIG kompromissa över mitt livsintresse över någon tjej. Då är tjejen helt fel för mig.
Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Kan man av detta dra slutsatsen att ni är mer villiga att kompromissa med själva lyssningsrummet än vad ni är med era partners?
subjektivisten skrev:Alexi skrev:Kan man av detta dra slutsatsen att ni är mer villiga att kompromissa med själva lyssningsrummet än vad ni är med era partners?
Jag skulle ALDRIG kompromissa över mitt livsintresse över någon tjej. Då är tjejen helt fel för mig.
Tengil skrev:phloam skrev:Man kan fråga sig om ett helt kompromisslöst lyssningsrum är det bästa för lyssnaren, eller musikupplevelsen som helhet.
Jag vill gärna ha HiFi, men nån måtta får det varaHiFi ska väl ändå kunna användas i normala hem, annars är det nånting som är fel nånstans. Ev. i huvudet på hifi-folk
Varför kan man inte ha både och? det finns väl inget som hindrar att man har en anläggning både i vardagsrummet (med sparsamma åtgärder) och ett ljud/bio/mediarum där man går ecki ecki tabang
Vh Christer
Tengil skrev:phloam skrev:Man kan fråga sig om ett helt kompromisslöst lyssningsrum är det bästa för lyssnaren, eller musikupplevelsen som helhet.
Jag vill gärna ha HiFi, men nån måtta får det varaHiFi ska väl ändå kunna användas i normala hem, annars är det nånting som är fel nånstans. Ev. i huvudet på hifi-folk
Varför kan man inte ha både och? det finns väl inget som hindrar att man har en anläggning både i vardagsrummet (med sparsamma åtgärder) och ett ljud/bio/mediarum där man går ecki ecki tabang
Vh Christer
Tengil skrev:Det är bara att öka investeringen, så blir båda nöjda
phloam skrev:Tengil skrev:phloam skrev:Man kan fråga sig om ett helt kompromisslöst lyssningsrum är det bästa för lyssnaren, eller musikupplevelsen som helhet.
Vh Christer
Nänä, nu försöker du blanda bort kortenJag pratar enbart om det dedikerade rummet där allt annat får stå tillbaka för ljudet. Man får (nästan) perfekt ljud, men hur bra kan man trivas där? Får det finna fönster (t.ex.)? Hur kul blir det att lyssna på musik där?
Eller så får man se det som jonasp, att kompromisslöst inte innebär kompromisslöst i ljudhänseende enbart. Men då är inte ljudet är så bra det kan bli... *dilemma*
Alexi skrev:Min fråga riktar sig till de som uttrycker att de hellre lämnar frun än kompromissar med hifi-ljudet, men samtidigt är kompromissvilliga vad gäller själva lyssningsrummets inredning och utformning. Baserat utifrån att jag upplevde att en majoritet uttryckte att de aldrig skulle kompromissa med sin sambo, men denna tråd visar att en majoritet ändå inte har kompromisslöst lyssningsrum.
subjektivisten skrev:Alexi skrev:Kan man av detta dra slutsatsen att ni är mer villiga att kompromissa med själva lyssningsrummet än vad ni är med era partners?
perstromgren skrev:Var inte för tvärsäker. Större män än du har fått äta upp sådan utsagor.
faema skrev:Var inte så säker på det Subben, när som helst kan det dyka upp en kvinna som förvrider huvudet på dej, som tillika har en magisk rörförstärkare med sig. Det har hänt förr och kommer att hända i framtiden också, kanske med dej!
Salve
faema skrev:Var inte så säker på det Subben, när som helst kan det dyka upp en kvinna som förvrider huvudet på dej, som tillika har en magisk rörförstärkare med sig. Det har hänt förr och kommer att hända i framtiden också, kanske med dej!
Salve
phloam skrev:Jag pratar enbart om det dedikerade rummet där allt annat får stå tillbaka för ljudet. Man får (nästan) perfekt ljud, men hur bra kan man trivas där? Får det finna fönster (t.ex.)? Hur kul blir det att lyssna på musik där?
subjektivisten skrev:Alla är inte intresserad av sambolivet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster