Kanske borde göra detta till min officiella blogg.
Moderator: Redaktörer
mx skrev:Äh, jag köpte den nu. Orkade inte fundera längre. Hoppas bara att den
verkligen fanns i lager hos Reference Audio (ja, nu får ni lite reklam) och att
den egentligen inte är slut som på alla andra ställen.
mx skrev:Marantz SR6005 verkar ha stöd för 7.2 pre-out vilket borde innebära att två
subwoofers enkelt kan kopplas in?
Johan_Lindroos skrev:mx skrev:Marantz SR6005 verkar ha stöd för 7.2 pre-out vilket borde innebära att två
Det brukar vara samma signal i respektive subbutgång. Ingen speciell finess alltså.
MagnusÖstberg skrev:Det är alltid mono som skickas till basmodulerna från hembioreceivrar, dvs under den frekvens du ställt in som delningsfrekvens kommer det vara mono.
Med externa filter har du fler valmöjligheter.
MagnusÖstberg skrev:Båda, det är inga problem att mixa ihop dem.
Du kan ju testa om du kan riktningsbestämma våglängder över 3.4m hemma - jag kan det inte
Jag skulle säga att 99.9% av alla delade system du hört är mono upp till 80-100hz
mx skrev:Marantz SR6005 verkar ha stöd för 7.2 pre-out vilket borde innebära att två
MagnusÖstberg skrev:Båda, det är inga problem att mixa ihop dem.
Du kan ju testa om du kan riktningsbestämma våglängder över 3.4m hemma - jag kan det inte
Jag skulle säga att 99.9% av alla delade system du hört är mono upp till 80-100hz
Nattlorden skrev:mx skrev:vad menas med våglängder över 3,4 meter?
Frekvenser under 100Hz.
mx skrev:Någon som vet hur brant man kan dela SR6005? Antar att det är 12 dB?
Richard skrev:mx skrev:Någon som vet hur brant man kan dela SR6005? Antar att det är 12 dB?
Jag tror inte det går att välja brantheten, däremot frekvenserna. Antagligen är det THX- delning, dvs mer än 12 dB för subbasen. Det är väl numera standard i nästan alla hemmabioreceivers.
mx skrev:Richard skrev:mx skrev:Någon som vet hur brant man kan dela SR6005? Antar att det är 12 dB?
Jag tror inte det går att välja brantheten, däremot frekvenserna. Antagligen är det THX- delning, dvs mer än 12 dB för subbasen. Det är väl numera standard i nästan alla hemmabioreceivers.
Men 12 dB räcker väl ganska bra?
24db/oktav för basen och 12db/oktav för huvudhögtalarna enligt HTX-standarden.mx skrev:Någon som vet hur brant man kan dela SR6005? Antar att det är 12 dB?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster