RogerJoensson skrev:Utan att veta något om lägenheterna, hur ska man då kunna gissa på ett vettigt sätt?
Ta det för vad det är.
Moderator: Redaktörer
Och så var det olika elektronik/källor.RogerJoensson skrev:Då var det alltså inte bara en högtalarjämförelse, utan även olika akustikpåverkan från lägenhet och möblemang etc. Olika bra anpassning av högtalarna till rummet osv.
Bill50x skrev:Och så var det olika elektronik/källor.RogerJoensson skrev:Då var det alltså inte bara en högtalarjämförelse, utan även olika akustikpåverkan från lägenhet och möblemang etc. Olika bra anpassning av högtalarna till rummet osv.
För den som inte tror att elektroniken betyder något så är det säkert OK men för oss andra är det en viktig del.
Test utan värde?
/ B
PS. En "test" där i princip alla variabler (förutom, kanske, musikurvalet) är olika säger absolut ingenting förutom att det låter olika. Eller rättare, man kan säga en hel del om den totala upplevelsen men absolut inget om de ingående komponenterna i lyssningsutrustningen.
/ B
KarlXII skrev:Ja, jag tycker det är hemskt kul att läsa om iallafall.
Jag är lika road av det torra efterspelet, då hela skiten på ett ingenjörsmässigt sätt skall ogiltigförklaras.
mx skrev:Eller så är det kul att träffa andra med samma hobby, dricka kaffe och prata
strunt. Test utan värde? OK.
Tror att många tar det här med stereoanläggningar på tok för seriöst för sitt
eget bästa.
mx skrev:Eller så är det kul att träffa andra med samma hobby, dricka kaffe och prata
eget bästa.
Richard skrev:mx skrev:Eller så är det kul att träffa andra med samma hobby, dricka kaffe och prata
eget bästa.
Visst är det så.
Jag tycker det var en trevlig lyssning på tre olika anläggningar, med trevliga samtal om olika erfarenheter om det här med hifi.
Man kan väl nästan också säga att samtliga tre högtalare är smått legendomspunna i olika läger, dessutom.
mx skrev:Vi hade visserligen armbandsur i rummet när vi lyssnade på Linn.
mx skrev:Richard skrev:mx skrev:Monitor Audio?
![]()
Jag ska lyssna på Monitor Audio ikväll hos Thomas Valstedt (LTS-ansvarig för
sektion i Umeå). Kommer bli intressant. Kanske en vinnare?
Richard skrev:mx skrev:Richard skrev:mx skrev:Monitor Audio?
![]()
Jag ska lyssna på Monitor Audio ikväll hos Thomas Valstedt (LTS-ansvarig för
sektion i Umeå). Kommer bli intressant. Kanske en vinnare?
...bättre än Linn- burkarna ?![]()
....bättre än piP med dubbla subbasar ?
Bättre än Dynaudio?
Ser fram emot kommande lyssningsintryck från monitor audiolyssningen .
Kl. 14 är Dagen D.

subjektivisten skrev:Vad betyder låter bäst?
Nahaz skrev:Men hur i hela världen skulle man kunna spekulera i vilka högtalare som lät bäst. Rita upp alla 3 rum i sketchup så kanske dom med bra akustikkunskaper skulle kunna gissa vilket rum som borde låtit bäst.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 25 gäster