nadifierad skrev:Just nu ser det ut som så.
Berätta gärna mera vad det är jag ser. Speciellt högtalariet verkar genomarbetat.
Moderator: Redaktörer
perstromgren skrev:Som sagt, det verkar som vi gjort detta förr. Men här en timfärsk bild:
Flint skrev:Jag undra om inte fötterna degraderar stereoperspektivet en del med tanke på att dom inte är centrerade i horisontalplanet.
Strmbrg skrev:Mjä, har vi gjort detta förr?
Kanske? Men vad jag vill minnas så var åtminstone min förra, liknande tråd i syfte att visa översiktsbilder, där man alltså kan se så mycket som möjligt av hela rummet.
Denna tråd syftar till att visa utblicken från själva lyssningsplatsen.
Dvs ungefär som hr Stromgren gör här ovan.
Det ser för övrigt ut som att Quadarna står i 45 grd mot vägg.
Stämmer det?
Ja, alltså inte om det stämmer att det ser ut så.
Utan om det stämmer att de gör det.
Högtalarna alltså.
Flint skrev:perstromgren
Jag är bara avundsjuk på dina högtalare. Måste få ventileras på nå't sätt.
DS skrev:mrk:
Vackra speakers
Du ser ut o ha ett luftigt o naturligt lyssningsrum i KalleDussin stil. Verkar trevligt och låter nog nått i den stilen oxå!? Har du provat att tillta högtalarna framåt ist för som på bilden, bakåt!? Blir inte ens nära lika vackert men...
phon skrev:Så här såg mitt lyssningsrum ut häromdagen, det vill säga mitt kontor på jobbet.
Den planerade övningen var att få in en vinylskiva på CD, den faktiska övningen
blev att få den trötta vinylsvarven att inte rumbla så förbaskat ....![]()
.... det gick skapligt till sist, fyra spår med Tosse Bark -67 insamplat och levererat.![]()
lennartj skrev:Senaste experimentet (pågående) är om en ny större matta skulle vara av godo för återgivningen, nu ligger ett par tjocka filtar under högtalarna för att försöka efterlikna vad det kan kan ha för verkan.
mrk skrev:DS skrev:mrk:
Vackra speakers
Du ser ut o ha ett luftigt o naturligt lyssningsrum i KalleDussin stil. Verkar trevligt och låter nog nått i den stilen oxå!? Har du provat att tillta högtalarna framåt ist för som på bilden, bakåt!? Blir inte ens nära lika vackert men...
Tack![]()
Har inte provat att vinkla ner dem, helt ärligt var det länge sen jag testade att förändra setupen.. De står där de står och gör sitt jobb med den äran
Har tyvärr inte samma luftighet i ljudet som Kalle dussin, men det är ganska okay ljud ändå
Kronkan skrev:lennartj skrev:Senaste experimentet (pågående) är om en ny större matta skulle vara av godo för återgivningen, nu ligger ett par tjocka filtar under högtalarna för att försöka efterlikna vad det kan kan ha för verkan.
Grillen är på. Men en snabb fråga. Vad är teorin om att bashögtalarna är riktade inåt? Annars ser det ju både bekvämt, vilsamt och allmänt trevligt ut.
Hemma hos mig har popsnöret först förbjudit alla former av gardiner. Inte förhandligsbart. Har förhandlat mig till några mattor.
Hör du någon skillnad?
subjektivisten skrev:En annan fördel är väl att disten är mer direktiv och man kanske minskar den lite vid sweetspot.
sportbilsentusiasten skrev:Många fina rum här! grattis
Adhoc - vad är det för högtalare och element (de med fyrkanten i mitten)
Ser ut att vara hembygge.
Är det måhända envägare med hög känslighet? dräggel...
sportbilsentusiasten skrev:Många fina rum här! grattis
Adhoc - vad är det för högtalare och element (de med fyrkanten i mitten)
Ser ut att vara hembygge.
Är det måhända envägare med hög känslighet? dräggel...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster