Nu är jag tillbaks vid vid en internetansluten dator!
Det blev en trevlig tillställning med Lazyworm, Martin, Dawen, PatrikF, Eje/Eije, Magnus, och Dreamthief som hälsade på. Tack för skivorna Eje!
Espresso
När jag rostade bönorna så blev de tyvärr inte färdigrostade insåg jag senare. Det var därför det blev en så underlig syrlighet hos kaffet. För alla andra kan jag berätta att det var etiopiskt Yiargacheff (stavning?) som vi rostade. På söndagen körde jag dem en extra omgång i stekpannan och då blev det mer som det ska vara. Men men, så kan det bli ibland när man rostar själv. De andra bönorna vi körde var Illy. Nu till Jul kan det tänkas bli lite nya hemrostningar, Zi Caffe, Kimbo, eller Moak.
Ljudet
Förresten, kul att de flesta tyckte att tycket att det lät bra. I söndags kopplade jag en ett nytt försteg (HK Signature 1) och upptäckte då att en kabel till hälften av basmodulerna hade glidit ur kontaktdonet på slutsteget. Om jag inte minns helt fel så var därmed de två främre baslådorna inte inkopplade alls!

Därmed var ljudtrycksnivån under 80 Hz c:a 6 dB för svag. Kanske det var därför som somliga tyckte att nivån i basen var lite för svag. Konstigt att det inte var fler som klagat på ljudet! I ärlighetens namn har jag själv inte heller märkt något

. Jag tyckte också att Emmy Lou Harris lät lite "skrikigt". Jag har hört skivan förr i andra sammanhang och jag tycker att det är själva skivan som har den karaktären. Det kan vara lite vanskligt att uttala sig om högtalares karaktärer efter bara kort lyssning, då det brukar krävas att man spelar en mängd olika skivor för att kunna hitta karaäktären på dem så att man inte luras av skivornas ljudkaraktär. Iofs det mest grundläggande hör man ju på en gång hos högtalares "sound".
Vantar
Någon glömde ett par blå fingervantar med Goretex. Vem var det? Jag skulle kunna skicka dem på posten.