Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:Att man inte hör skillnad på förstärkare under blindtest säger bara att testet är felaktigt och värdelöst.
Sug på den.
Objektivisten skrev:KarlXII skrev:Att man inte hör skillnad på förstärkare under blindtest säger bara att testet är felaktigt och värdelöst.
Sug på den.
Skuggboxning KarlXII, släng in en graf el dyl.
sprudel skrev:paa skrev:sprudel skrev:Jag blir lite förvånad över att de som accepterar dessa tester som något vetenskapligt dokumenterat faktum inte funderar över testernas validitet och reabilitet.
Eller ska jag kanske inte bli förvånad?
"Dessa tester" gäller det alla blinda lyssningstester på förstärkare, eller menar du några speciella?
Det refererade och liknande.
KarlXII skrev:Att man inte hör skillnad på förstärkare under blindtest säger bara att testet är felaktigt och värdelöst.
Sug på den.
paa skrev:sprudel skrev:paa skrev:sprudel skrev:Jag blir lite förvånad över att de som accepterar dessa tester som något vetenskapligt dokumenterat faktum inte funderar över testernas validitet och reabilitet.
Eller ska jag kanske inte bli förvånad?
"Dessa tester" gäller det alla blinda lyssningstester på förstärkare, eller menar du några speciella?
Det refererade och liknande.
Menar du den gamla Quad-testen, eller LTS F/E tester?
sprudel skrev:En god vän gjorde en liknande betraktelse utifrån bilkörning där du genast märker om du bytt däck på din egen bil. Dina lagrade intryck från din egen bil som du kört mycket har gett dig goda referenser hur du vanligtvis upplever den. En något så liten förändring i detta reagerar du på medan olika däck i en okänd bil är en helt annan sak.
steveo1234 skrev:
Det måste betyda att det är otroligt svårt att sätta upp ett korrekt och meningsfullt test.
KarlXII skrev:Snårig hobby, det här.
KarlXII skrev:Fokus hamnar på fel saker helt enkelt. Själva testet med dess procedurer, och ansträngningen att höra skillnad tar fokus från själva lyssningen och man hör inte skillnad på någonting. I många fall tror jag att rejält stora skillnader kan slippa genom som "hörde ingen skillnad".
celef skrev:jag tycker det skulle vara väldigt tråkigt om blindtester visar sig vara rejält missvisande och endast öppna tester är något att lita på - det får apparaterna att bli ännu fulare tror jag
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster