DVD-ai skrev:Det jag vill ha mer av som jag upplever at tdet fattas hemma, det är "fylligheten" som jag upplever beror på placeringen av anläggningen
Spela lite Rick Astley, vem bryr sig om fylligheten då?
Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Det jag vill ha mer av som jag upplever at tdet fattas hemma, det är "fylligheten" som jag upplever beror på placeringen av anläggningen
MagnusÖstberg skrev:Slappna av David - du bor i en skokartong, vad förväntar du dig?????
DVD-ai skrev:Jag hatar att vara detaljkritisk, jag vill bara lyssna på musik och höra helheten, som det är nu hör jag bara en sammansättning av ljud!!!
Vigor skrev:Den riktiga boven i dramat tycker jag allt som oftast är hur själva inspelningarna låter, inte anläggningen eller rummet.
mzi skrev:Vigor skrev:Den riktiga boven i dramat tycker jag allt som oftast är hur själva inspelningarna låter, inte anläggningen eller rummet.
Det där håller jag tyvärr med om: Med bättre utrustning låter gamla kärlekar inte lika roligt längre. Och mycket av mitt musikintresse kretsar kring det som kanske inte fick mest kärlek vid inspelningarna och det har tagit sin lilla tid att komma tillbaka och lyssna på musiken igen och inte de fel som anläggningen numer avslöjar. Däremot låter välproducerad musik väldigt bra, men mycket av den är ju tråkig på ett annat sätt.
Strmbrg skrev:Inlägget kanske inte platsar i tråden, men i alla fall:
Ibland tänker jag att den hifiintresserade egentligen upplever sina vax som ganska trista.
Det kan ju vara så att vederbörande inte har tänkt på det, men tristheten ger likafullt sina effekter ifrån sig.
Strmbrg skrev:Ibland tänker jag att den hifiintresserade egentligen upplever sina vax som ganska trista.
Det kan ju vara så att vederbörande inte har tänkt på det, men tristheten ger likafullt sina effekter ifrån sig.
Max_Headroom skrev:Strmbrg skrev:Ibland tänker jag att den hifiintresserade egentligen upplever sina vax som ganska trista.
Huvvet på spiken. När jag var som värst däran så köpte jag skitdåliga skivor men med bra ljud. Och lyssnade på det. Och trodde det jag höll på med var något bra, sunt och vettigt. Det var det inte, insåg jag senare.
För en del tar det längre tid att inse detta. En del gör det aldrig.
DVD-ai skrev:Sådant har jag inte ägnat mig åt någonsin...
jag lyssnar bara på det som jag tycker är bra och vill att det ska låta så bra som möjligt med det jag lyssnar på
DVD-ai skrev:Hahaha !![]()
Ingen fara, de vet du![]()
Kul att du hittat hit, till björngrottan...
ska du på stockholm Hi-end mässan ?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster