Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Hm, många som röstar för att undertecknad skall sluta upp med att fundera så mycket.
(Ja, jo, jag har ju själv valt omröstningsalternativen.)
Men, att fundera kanske - precis som att ständigt förbättra - ingår i människans natur.
Eller, åtminstone så kanske det BORDE göra det?
![]()
Men det kanske är mer effektivt att rakt av hävda hur saker och ting helt enkelt ligger till, än att fundera, resonera, vrida och vända?
Äh, det tarvar en funderare...
Strmbrg skrev:Även att tänka fel kan vara spännande emellanåt.
Det kan ge oanade upplevelser.
Harryup skrev:Dels svarade jag sluta fundera.
Men dels så måste jag säga att när en uppgradering blir lyckad är det ju kul. Skall man bara ersätta en trasig 668 med en annan 668 så är det väl inte så jäkla kul att ge ut pengar och få precis det man redan har. Men min Dune har fått lite svårare att läsa blurayskivor så det var dags för en ny spelare. Bytte till en Oppo95 för att den kan spela allt och skulle ha bra bild så jag testade inte något innan utan bara beställde. Tänkte det blir nog bra.
Det blev väsentligt bättre än så, den åker åttor runt min gamla CD-spelare och jag har ännu inte haft tid att se en film. Så visst är det roligt att bli nöjd. Sitter just nu på jobbet och njuter av min Oppo trots att den står 1,6 mil bort. Njuter ännu mer då jag lyssnar men iallafall.
mvh/Harryup
I labbet är Oppon en av dem mest välpresterande apparater jag någonsin
stött på, och även om också 668 imponerar (skillnaden är inte stor) så är
Oppon bättre på nästan varje punkt, och dessutom så är den bättre än
praktiskt taget allt annat - inklusive dedicerade CD-spelare och separata
DAC:ar.
ErikAndersson skrev:Att ordentligt uppgradera till en BRA singel-end rörförstärkare kan aldrig vara fel.![]()
![]()
![]()
![]()
Harryup skrev:IÖ;
Min fläkt hörs faktiskt inte alls. Kanske lite ojämn kvalité på fläktarna.
Dessutom ställe jag min på dubbla SD-fötter för att ge apparaten under tillräckligt med luft. Kanske en del av "fläktljudet" är lite ljud ifrån insuget?
Sen kan jag säga att tyska Audio är absolut lyriska över nya Primaren som förvisso kostar 3850€ och är även den en ombyggd OppO.
mvh/Harryup
IngOehman skrev:Ändå finns han.Harryup skrev:IÖ;
Min fläkt hörs faktiskt inte alls. Kanske lite ojämn kvalité på fläktarna.
Dessutom ställe jag min på dubbla SD-fötter för att ge apparaten under tillräckligt med luft. Kanske en del av "fläktljudet" är lite ljud ifrån insuget?
Sen kan jag säga att tyska Audio är absolut lyriska över nya Primaren som förvisso kostar 3850€ och är även den en ombyggd OppO.
mvh/Harryup
Njae... Alla jag har hört har faktiskt brusat ungefär lika illa (så bra man
nu kan bedöma det avhört i helt olika miljöer).
Kanske är det inte spelarna utan våra hörslar som skiljer sig?
Jag minns att du tyckte att din anläggnings brusproblem inte var stort
när jag hälsade på dig - trots det var det en av de brusigaste signal-
behandlingar jag hört från någon hifi-anläggning.
Eller är det så enkelt att den brusnivå du refererar till är den som råder
när fläkten inte går?
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster