Det går utför för JBL... :-(

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2012-04-04 16:25

2-ch skrev:Själv undviker jag MM som pesten efter att ha köpt en TV där som inte fungerade med signalen hemma. Att lämna tillbaka var inte att tänka på eftersom jag ÖPPNAT förpackningen 8O 8O 8O
Nu kan dom ha ändrat sig, men det har inte jag.

/Tjurig gubbe i söderort.

Inte fungerade med signalen hemma.. :? Och inte lämna tillbaka när den inte fungerade pga öppnad förpackning.. 8O Utveckla/berätta gärna mer 2-ch så vi blir upplysta!

Ps. Jag var iväg och köpte Tv åt sambons dotter, fick ett sk. måndagsex, kanalsökningen funkade inte. Åkte tillbaka och de hade ingen mer hemma = jag blev erbjuden en bättre modell för samma pris. Så blev det på Elgiganten i Barkaby.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2012-04-04 16:52

jag tycker jbls gamla formspråk är jättefin, jag hoppas fler tänker om och lämnar de gräsliga blobbhögtalare man nu sett till leda i 10-15 år, fick jag önska skulle technics vakna till liv och börja tillverka högtalare igen, och ett anrikt svenskt märke 8)
Bikinitider

Användarvisningsbild
Stereotypen

Inläggav Stereotypen » 2012-04-04 16:59

celef skrev:jag tycker jbls gamla formspråk är jättefin, jag hoppas fler tänker om och lämnar de gräsliga blobbhögtalare man nu sett till leda i 10-15 år, fick jag önska skulle technics vakna till liv och börja tillverka högtalare igen, och ett anrikt svenskt märke 8)

+1,5

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2012-04-05 07:38

FBK skrev:Inte fungerade med signalen hemma.. :? Och inte lämna tillbaka när den inte fungerade pga öppnad förpackning.. 8O Utveckla/berätta gärna mer 2-ch så vi blir upplysta!

Vill inte söla ner Fjonkens tråd med för mycket OT. I korta ordalag var bilden på LCD tv:n suverän i butiken (där den matades från digitala medier) Hemma hade jag mestadels analoga signaler och det gick bitvis faktiskt inte att se vad det var på tv:n. Tilläggas skall att jag är EXTREMT okänslig för dålig bild. Var tillbaka efter några timmar med den. -Byta ? neej... det står ju på kvittot att det gäller bara obruten förpackning. Så där stod jag med en svindyr Tv jag inte kunde använda :evil:
Då råkade frugan få syn på en död pixelrad längst ned i kanten. Och vips så gick det bra att byta varan.

Det här var väl ca:5år sedan, men jag ska tjura i minst 10år till innan jag köper något på MM :evil:

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2012-04-05 20:42

Tack för det konsumentupplysningen!
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi