Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Nej, det är inte samma.Nattlorden skrev:Nya qm10 har väl fått samma diskant som i6/pi25? Är det den som kallas 'billig'?
Inte? Det var attans så lika i alla fall...
Har du någon bild på den nya diskanten?
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Nej, det är inte samma.Nattlorden skrev:Nya qm10 har väl fått samma diskant som i6/pi25? Är det den som kallas 'billig'?
Diskanten selekterades. Det gick åt sjukt många för varje användbart exemplar..eljulio skrev:schmutziger skrev:PerStromgren skrev:hifikg skrev:Är det stor, någon, skillnad på Guru QM60 och Pi60? Jag har (miss)förstått att det är samma prylar, bara att den ena är mer rationellt producerad och den andra även går att köpa i byggsats. Är jag ute och cyklar?
Som jag uppfattat saken är QM10 och QM60 förfinade versioner av resp piPs och pi60s i snyggare dräkt.
fast både sämre och bättre beroende på vad man jämför
qm10 kan inte vara bättre än pip ens, då qm10 hade en standard visaton skrika för 80:- medan pip har den finmoddade ino skrikan.
kolla in meanmachines strip-tråd av qm10 om du inte tror mig.
qm60 är närmre pi60 än pi60s dock har den en större/bättre port som inte överstyr
Hur vet du att diskanten i Guru inte är moddad?
MagnusÖstberg skrev:Jag tycker basreflexlösningen på QM60 är mycket smaratare, bättre rent av.adzer skrev:Finns inte en chans att guru(qm10 och qm60) låter bättre än ino(piPs och pi60s).
Du menar att de är domar båda två?Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Nej, det är inte samma.Nattlorden skrev:Nya qm10 har väl fått samma diskant som i6/pi25? Är det den som kallas 'billig'?
MagnusÖstberg skrev:Du menar att de är domar båda två?Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Nej, det är inte samma.Nattlorden skrev:Nya qm10 har väl fått samma diskant som i6/pi25? Är det den som kallas 'billig'?
Den i i6 är en 26mm dome, och den i Guru är en 20,5mm dome. Det är inte ens samma tillverkare av dem.
MagnusÖstberg skrev:Diskanten selekterades. Det gick åt sjukt många för varje användbart exemplar..eljulio skrev:schmutziger skrev:PerStromgren skrev:hifikg skrev:Är det stor, någon, skillnad på Guru QM60 och Pi60? Jag har (miss)förstått att det är samma prylar, bara att den ena är mer rationellt producerad och den andra även går att köpa i byggsats. Är jag ute och cyklar?
Som jag uppfattat saken är QM10 och QM60 förfinade versioner av resp piPs och pi60s i snyggare dräkt.
qm10 kan inte vara bättre än pip ens, då qm10 hade en standard visaton skrika för 80:- medan pip har den finmoddade ino skrikan.
qm60 är närmre pi60 än pi60s dock har den en större/bättre port som inte överstyr
Diskanten selekterades. Det gick åt sjukt många för varje användbart exemplar..[/quote]Stereotypen skrev:
adzer skrev:Finns inte en chans att guru(qm10 och qm60) låter bättre än ino(piPs och pi60s).
Med Ino har ingvar helt fria händer över att designa och bygga till yttersta perfektion och vad jag vet av ingvar så är han en man som alltid tar sina byggen så nära han kan vad gäller perfektion och där utseende inte spelar någon roll i skuggan av ljudkvalité.
Guru är kommersiella högtalare. De kan inte lägga dubbla prislappen på en högtalare bara för att få filterkomponenter som mäter 0,5% bättre och högtalarna måste dessutom vara snygga. Det säger sig själv att guru inte låter bättre. Om de låter sämre däremot tänker jag inte uttala mig om då jag inte kunnat blindtesta dessa sida vid sida.
Oavsett så är guru väldigt fina högtalare, men jag personligen skulle nog hellre köpa ino då man får mer ljud för pengarna enligt mig.
Är man dock lite rikare och tycker att estetik är viktigt så kan jag varmt rekommendera guru. QM60 är ju ganska så mycket snyggare än pi60s IMO.
Jag hoppas verkligen det går jättebra för guru och att de kommer slå kraftigt på marknaden
eljulio skrev:Enligt Ingvar är QM10 och Pip i princip identiska i prestanda. Därmed har du rätt i att du får mer för pengarna om du väljer pip.
...
mvh
MagnusÖstberg skrev:Diskanten selekterades. Det gick åt sjukt många för varje användbart exemplar..eljulio skrev:schmutziger skrev:PerStromgren skrev:hifikg skrev:Är det stor, någon, skillnad på Guru QM60 och Pi60? Jag har (miss)förstått att det är samma prylar, bara att den ena är mer rationellt producerad och den andra även går att köpa i byggsats. Är jag ute och cyklar?
adzer skrev:Guru är kommersiella högtalare.
adzer skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag tycker basreflexlösningen på QM60 är mycket smaratare, bättre rent av.adzer skrev:Finns inte en chans att guru(qm10 och qm60) låter bättre än ino(piPs och pi60s).
Ja den är smart, men om den hade låtit bättre så hade pi60s garanterat haft denna lösning med.
Morello skrev:adzer skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag tycker basreflexlösningen på QM60 är mycket smaratare, bättre rent av.adzer skrev:Finns inte en chans att guru(qm10 och qm60) låter bättre än ino(piPs och pi60s).
Ja den är smart, men om den hade låtit bättre så hade pi60s garanterat haft denna lösning med.
Hur kan du så tvärsäkert veta det?
Morello skrev:adzer skrev:Guru är kommersiella högtalare.
I sammanhanget implicerar det där att Ino Audio inte skulle vara en komersiell verksamhet, vilket givetvis inte stämmer.
adzer skrev:Morello skrev:adzer skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag tycker basreflexlösningen på QM60 är mycket smaratare, bättre rent av.adzer skrev:Finns inte en chans att guru(qm10 och qm60) låter bättre än ino(piPs och pi60s).
För att ingvar gör precis allt för att pi60s skall vara så bra som möjligt. Målet med den är ju världens bästa högtalare till varje pris.
Se bara på es varianten där man får betala en förmögenhet bara för filter och dämpning för att kräma ur det absolut sista.
Mao hade ingvar vetat om en portlösning som han ansåg lät bättre så hade han självklart använt den. Allt annat för mig är otänkbart vad gäller ingvar.
MagnusÖstberg skrev:adzer skrev:Morello skrev:adzer skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag tycker basreflexlösningen på QM60 är mycket smaratare, bättre rent av.adzer skrev:Finns inte en chans att guru(qm10 och qm60) låter bättre än ino(piPs och pi60s).
För att ingvar gör precis allt för att pi60s skall vara så bra som möjligt. Målet med den är ju världens bästa högtalare till varje pris.
Se bara på es varianten där man får betala en förmögenhet bara för filter och dämpning för att kräma ur det absolut sista.
Mao hade ingvar vetat om en portlösning som han ansåg lät bättre så hade han självklart använt den. Allt annat för mig är otänkbart vad gäller ingvar.
Det är en bättre lösning vid överstyrning, därom råder ingen tvekan. Guru QM60 har ett bättre beteende när den överstyrs.
Enklast är ju att inte skriva något som skulle kunna tolkas som om att Ino inte skulle vara en kommersiell verksamhet.adzer skrev:Morello skrev:adzer skrev:Guru är kommersiella högtalare.
I sammanhanget implicerar det där att Ino Audio inte skulle vara en komersiell verksamhet, vilket givetvis inte stämmer.
Du vet precis vad jag menar så gör dig inte dum. Ino audios högtalare är primärt till för att tjäna pengar och absolut inte på någon stor skala.
Självklart måste han kunna få det hela att gå runt dock.
Orkar inte ta denna diskutionen igen.
Vad sägs om att högtalaren blir väldigt mycket dyrare att producera och att effekten inte anses motiverad då överstyrning av porten inte anses vara ett reelt problemadzer skrev:MagnusÖstberg skrev:adzer skrev:Morello skrev:adzer skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag tycker basreflexlösningen på QM60 är mycket smaratare, bättre rent av.adzer skrev:Finns inte en chans att guru(qm10 och qm60) låter bättre än ino(piPs och pi60s).
Det är en bättre lösning vid överstyrning, därom råder ingen tvekan. Guru QM60 har ett bättre beteende när den överstyrs.
Det må så vara. Det har jag aldrig kunnat testa själv, men jag videhåller det jag skrev. Hade ingvar ansett att det var en bättre lösning hade han självklart använt den. Han får jättegärna själv komma in här och svara varför han inte gör det, men finns garanterat någon anledning.
MagnusÖstberg skrev:Enklast är ju att inte skriva något som skulle kunna tolkas som om att Ino inte skulle vara en kommersiell verksamhet.adzer skrev:Morello skrev:adzer skrev:Guru är kommersiella högtalare.
Du vet precis vad jag menar så gör dig inte dum. Ino audios högtalare är primärt till för att tjäna pengar och absolut inte på någon stor skala.
Självklart måste han kunna få det hela att gå runt dock.
Orkar inte ta denna diskutionen igen.
Den största anledningen till att den inte är större är att Ingvar tycker att vissa delar av verksamheten är tråkig och han har inte hittat eller ser något sätt att göra sig av med de sakerna.
som jag uppfattar honom är enda anledningen till att han inte har fler demotillfällen just det att de tråkiga momenten blir fler av det.
Så jag ser det nog snarare som en yberkommersiell verksamhet som sköts yberineffektivt
Men det är så han vill ha det.
nilsviktor skrev:Hej på er!
Det knallar. Vi ökar omsättningen varje år och vi gör små men positiva resultat. Det hände ganska mycket i slutet av 2011 som kommer att innebära en rätt stor volymökning under andra och tredje kvartalet i år.MagnusÖstberg skrev:nilsviktor skrev:Hej på er!
Hej själv!
Så Nilsviktor, kan vi glädjas åt eran utveckling eller kämpar ni på en galen marknad?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster