MagnusÖstberg skrev:Nopp, inte för mig.
Din grannes rum är inte så pjåkigt iaf.
Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Jag kommer ihåg en artikel om ett lyssningsrum byggt hos SME där skivspelare provlyssnades. Det hade en märklig kombination av dubbla ESL-63, om jag inte missminner mig, och sades ha kostats på rejält med akustikåtgärder.
SME listening room
The most famous listening room in the world is unquestionably SME room, built by Alastair Robertson Aikman, who passed away a few months ago. It is a large dedicated room, using two pairs of heavily modified Quad ESL63 , old Krell Reference amplifiers, an Audio Research preamplifier and, surely, a SME turntable and arm. This system was featured in Hifi-Choice February 1988 and Hi-Fi News December 2001, but I am looking for information on the remaining elements of this system, such as interconnect cables (the preamplifier was put near the listening position, about 10m away from the power amplifiers) and CD player.
RogerGustavsson skrev:PerStromgren skrev:Jag kommer ihåg en artikel om ett lyssningsrum byggt hos SME där skivspelare provlyssnades. Det hade en märklig kombination av dubbla ESL-63, om jag inte missminner mig, och sades ha kostats på rejält med akustikåtgärder.
Du tänker väl på SME-chefen Alastair Robertson Aikman's lyssningsrum? Finns några dåliga bilder på Internet. Bilderna som publicerades i nedan nämnda tidskrifter var bättre.
Morello skrev:Olas rum är inte bara stort och luftigt utan fantastiskt mysigt att vistas i.Att sätta sig i soffan, se ut över alla skivor, zippa på en grogg och tjuvröka en ciggiluring hemma hos Ola är top-notch! Så långt ifrån sterila, opersonliag ekokammare man komma. Vi pratar om atmosfär och personlig prägel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster