Såg för ett tag sedan en pdf där det förklarades hur man gjorde rent panelerna med just duschning, ringde upp och frågade hificonsult vad dom trodde och tyckte ang detta, det blev bara tyst i andra änden
Moderator: Redaktörer
mangs skrev:Kan instämma att Martin Logan är väldigt känsliga för ändring av huvudets placering.
Martin Logan är också de högtalare jag hört som bäst målat upp scenen framför mig med alla musiker och dessutom fått fram sångaren precis som hen står där i mitten och sjunger till mig.
jag tror de två ovanstående har med varandra att göra. Det faktum att det är en dipol och elektrostat med paneler som beamar ljudet mot lyssnaren är ju betydligt bättre på att trolla bort det egna lyssningsrummet så om man placerar ut högtalarna med omsorg och placeras sig själv bra är det mest ljudet ut från högtalarna man lyssnar på.
För mig som enbart finlyssnar i min favoritfåtölj är detta perfekt. För den som vill spela för 20personer samtidigt i en stor lokal är det mindre bra.
De som har ett avlångt vardagsrum och vill spela på längden borde överväga dipoler/elektrostater då deras spridningsmönster kommer mest till sin rätt i den miljön.
Användare som besöker denna kategori: JakGVT och 22 gäster