patjoh skrev:Du förstår nog att han menar Sonic Design eller vad de heter som gör SD fötterna (utan att jag själv inte har den uppfattningen)
Nej, hur skulle jag det när man skriver Denon och Ekk samtidigt? Jag är inte legitimerad tankeläsare...
Moderator: Redaktörer
patjoh skrev:Du förstår nog att han menar Sonic Design eller vad de heter som gör SD fötterna (utan att jag själv inte har den uppfattningen)
Nattlorden skrev:patjoh skrev:Du förstår nog att han menar Sonic Design eller vad de heter som gör SD fötterna (utan att jag själv inte har den uppfattningen)
Nej, hur skulle jag det när man skriver Denon och Ekk samtidigt? Jag är inte legitimerad tankeläsare...
patjoh skrev:Nattlorden skrev:patjoh skrev:Du förstår nog att han menar Sonic Design eller vad de heter som gör SD fötterna (utan att jag själv inte har den uppfattningen)
Diskussionen har varit uppe tidigare....
Flint skrev:Almen skrev:.. att påstå att diskussionen pågår på grund av ekonomiska intressen är lögnaktigt.
Bevisa det.
Almen skrev:Flint skrev:Almen skrev:.. att påstå att diskussionen pågår på grund av ekonomiska intressen är lögnaktigt.
Bevisa det.
Jag skrev ju det: paa diskuterar aldrig dämpfötter på faktiskt.
Flint skrev:Hela den här onödiga debatten skulle kunna undvikas om bara mjukfotsförespråkarna kunde medge att det kan finnas situationer och apparatkombinationer där spikfötter kan upplevas låta bättre än dessa förpestade mjukfötter och att man inte behöver vara total idiot för att uppfatta det så.
StefanL skrev:Flint skrev:Hela den här onödiga debatten skulle kunna undvikas om bara mjukfotsförespråkarna kunde medge att det kan finnas situationer och apparatkombinationer där spikfötter kan upplevas låta bättre än dessa förpestade mjukfötter och att man inte behöver vara total idiot för att uppfatta det så.
Oj det har jag missat. Vem har skrivit att det omöjligen kan upplevas låta bättre med spikes?
Det jag tycker är än mer tråkigt än "missionerande", är att det i sin tur kan sluta i ren pajkastning eller många inlägg som inte har något med trådskaparens grundinlägg att göra.
StefanL skrev:Flint skrev:Hela den här onödiga debatten skulle kunna undvikas om bara mjukfotsförespråkarna kunde medge att det kan finnas situationer och apparatkombinationer där spikfötter kan upplevas låta bättre än dessa förpestade mjukfötter och att man inte behöver vara total idiot för att uppfatta det så.
Oj det har jag missat. Vem har skrivit att det omöjligen kan upplevas låta bättre med spikes?
Almen skrev:StefanL skrev:Flint skrev:Hela den här onödiga debatten skulle kunna undvikas om bara mjukfotsförespråkarna kunde medge att det kan finnas situationer och apparatkombinationer där spikfötter kan upplevas låta bättre än dessa förpestade mjukfötter och att man inte behöver vara total idiot för att uppfatta det så.
Ingen som har skrivit det, så klart. En del argumentation nu som går ut på att hitta på saker som påstås sagts av någon annan, och sedan argumentera emot det.
Det kanske blir så att några faktiskt tror på det som påstås, och sedan upplever det de tror sagts såsom missionerande? Det brukar ju nämligen också vara så att när man ber om exempel på det som påstås så går det inte att hitta.
Flint skrev:StefanL skrev:Flint skrev:Hela den här onödiga debatten skulle kunna undvikas om bara mjukfotsförespråkarna kunde medge att det kan finnas situationer och apparatkombinationer där spikfötter kan upplevas låta bättre än dessa förpestade mjukfötter och att man inte behöver vara total idiot för att uppfatta det så.
Läs saktare och tydligare och ta i värsta fall om från början.
Flint skrev:Almen skrev:StefanL skrev:Flint skrev:Hela den här onödiga debatten skulle kunna undvikas om bara mjukfotsförespråkarna kunde medge att det kan finnas situationer och apparatkombinationer där spikfötter kan upplevas låta bättre än dessa förpestade mjukfötter och att man inte behöver vara total idiot för att uppfatta det så.
Ingen som har skrivit det, så klart. En del argumentation nu som går ut på att hitta på saker som påstås sagts av någon annan, och sedan argumentera emot det.
Det kanske blir så att några faktiskt tror på det som påstås, och sedan upplever det de tror sagts såsom missionerande? Det brukar ju nämligen också vara så att när man ber om exempel på det som påstås så går det inte att hitta.
Medger du därmed att spikfötter kan låta bättre i vissa kombinatiner/situationer?
Flint skrev:Almen skrev:StefanL skrev:Flint skrev:Hela den här onödiga debatten skulle kunna undvikas om bara mjukfotsförespråkarna kunde medge att det kan finnas situationer och apparatkombinationer där spikfötter kan upplevas låta bättre än dessa förpestade mjukfötter och att man inte behöver vara total idiot för att uppfatta det så.
Medger du därmed att spikfötter kan låta bättre i vissa kombinatiner/situationer?
StefanL skrev:Då kan det vara på sin plats att spikesförespråkarna medger att spikes är en sämre teknisk lösning, fast kan upplevas bättre.
Almen skrev:Självklart medger jag att "det kan finnas situationer och apparatkombinationer där spikfötter kan upplevas låta bättre".
Men kan du inte börja med att hitta någon som sagt att man är en idiot om man har upplevt att spikfötter låter bättre?
Flint skrev:StefanL skrev:Då kan det vara på sin plats att spikesförespråkarna medger att spikes är en sämre teknisk lösning, fast kan upplevas bättre.
Njae, eftersom den definitionen på bra fot dvs. mjukfot kommer från mjukfotsförespråkarna och därmed inte är neutral så vete 17 om jag håller med dig.
Flint skrev:Almen skrev:Självklart medger jag att "det kan finnas situationer och apparatkombinationer där spikfötter kan upplevas låta bättre".
Men kan du inte börja med att hitta någon som sagt| att man är en idiot om man har upplevt att spikfötter låter bättre?
Men varför är det så många som har tjat emot när Harryup har redovisat sina fottest och försökt bort- och idiotförklarat hans åsikter/uppfattningar då. Det hade ju räckt med att bara konstarera att "Jaha, så blev det i det testet".
patjoh skrev:Diskussionen har varit uppe tidigare....
Flint skrev: fysiken bakom är väl egentligen bara intressant för tillverkarna och deras reklamavdelningar.
Almen skrev:patjoh skrev:Nattlorden skrev:patjoh skrev:Du förstår nog att han menar Sonic Design eller vad de heter som gör SD fötterna (utan att jag själv inte har den uppfattningen)
Diskussionen har varit uppe tidigare....
paa diskuterar aldrig dämpfötter på faktiskt. Så att påstå att diskussionen pågår på grund av ekonomiska intressen är lögnaktigt.
Vinylcalle skrev:Vilken tur att det inte är något missionerande i den här tråden.![]()
Kul också med folk som kommer in och ska berätta att ja gud vad just dom där är bråkiga och trångsynta, så är man själv ungefär lika god kålsupare fast i ett annat läger.
Borde faktiskt delas upp i en del där alla eviga bråk kunde få fortsätta och en annan del som kunde få handla om hifi?
MvH Carl
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster