Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:norman skrev:Det tar ungefär 30-40 år att spela in en kabel, så det är alltså inte konstigt alls!
Ja, tanken har slagit mig.
Kan det kanske vara så att du inte spelat in de Van Den Hul kablarna du testat tillräckligt länge?Objektivisten skrev:Laila skrev:Van Den Hul tex, "håller med dig" genom att påstå att kablar degenererar redan efter något år . . . typ.
Alla Van Den Hul kablar färgar ljudet.
petersteindl skrev:Jamen herrejösses, man kan ju inte koppla kablarna bakåfram, då fungerar ju anläggningen tvärtomHögtalarns blir som mikrofoner och i andra änden kommer cd-spelaren att gravera om cd-skivorna. Det gäller att ha koll på riktningen

IngOehman skrev:?ted ud regäS
DrBoar skrev:Mina vintage kablar innehåller inte koppar, det är därför de låter så bra
Objektivisten skrev:paa skrev:Vad det beror på att du konstaterat det är väl svårt att svara på.
Hur gick du tillväga när du konstaterade detta?
Jag botaniserade i gömmorna, kopplade, kopplade, kopplade och åter kopplade. Läste en artikel om att dagens koppar är orenare. Är det kvoten mellan de olika distorsionerna som är viktigast, precis som fettsyrorna? Var det inte det han sa Hiraga?
petersteindl skrev:Jamen herrejösses, man kan ju inte koppla kablarna bakåfram, då fungerar ju anläggningen tvärtomHögtalarns blir som mikrofoner och i andra änden kommer cd-spelaren att gravera om cd-skivorna. Det gäller att ha koll på riktningen
Användare som besöker denna kategori: zorro och 27 gäster