Vinyl säljer tydligen rätt bra

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
tobm

Inläggav tobm » 2012-11-08 11:57

phloam skrev:Men kolla de 443 plattorna i min "Real IDM"-spotifylista (se signatur), varenda ett av dem finns troligen på 12" vinylsingel eller EP...!

Om jag blev miljonär skulle jag åka till Blenda i Gbg och köpa backvis med intressanta 12'or, men som tur är finns det på spotify också.

Du skulle inte bara behöva bli miljonär, du skulle behöva bli tidsresenär också. :wink: För nog stängde Blenda för flera år sedan?

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2012-11-08 13:08

Tråkigt att höra, de kanske var lite för tidiga med sin satsning... :(

Men hursomhelst så finns ju ett visst behov av musik på vinyl för DJ'ande, även om det också kan ske via CD eller annat.

Finns det skivaffärer som inriktar sig på den specialmarknaden?

Annars får det bli Andra Långgatans Skivhandel, den finns väl kvar hoppas jag...!

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2012-11-08 13:13

CODY skrev:Finns inget bättre än att gå förbi skivaffären på lunchen, bläddra lite och sen köpa en LP, låta den ligga på skrivbordet i sin svarta plastpåse, titta längtande på den tills det är dags att åka hem, springa ur bilen och sätta på den innan man fått av sig ytterkläderna, äta och lyssna, lyssna på den igen efter duschen :)

Det är precis som med böcker: vissa villa man ha inbundna och andra blir bra som pocket.

Vilken känsla det var att välja ut Skivan med stort S, bära hem den i påse som visade att man var kulturkonsument :mrgreen: , ta fram och studera alla detaljer, känna lukten, den statiska laddningen.... :)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi