NNord skrev:Morello skrev:8O Jag har druckit ett par glas Bollinger(stavas det så)?. En mumsig champagne. Känner mig dock inte oknykter.
vad firar du?
eller känner du dig bara nobel?
Pappas födelsedag

Moderator: Redaktörer
NNord skrev:Morello skrev:8O Jag har druckit ett par glas Bollinger(stavas det så)?. En mumsig champagne. Känner mig dock inte oknykter.
vad firar du?
Morello skrev:NNord skrev:Morello skrev:8O Jag har druckit ett par glas Bollinger(stavas det så)?. En mumsig champagne. Känner mig dock inte oknykter.
vad firar du?
Pappas födelsedag
Audiomanikern skrev:IngOehman skrev: Den bästa skagenröran (färdigrörda) är helt klart den från Staffans Paté Bageri (ja, särskrivet).
Intressant! Det ska prövas, den hitintills godaste skagenröran som A* smaskat vara den man kan
köpa hos Melanders Fisk på Hötorgshallen / SöderHallen / Östermalshallen - mmmums! Skagenröra
på ICA & Co tappar därefter existensberättigande då det som substitut lika gärna ätas kunna keso
ihopgeggad medelst skivade hotdogs och ketchup!
Mvh A*
NNord skrev:IngOehman skrev:Nä, mycket finare. Tänk dig en hård men samtidigt nobel yta. Det där ser snarare ut som knottervinyl!
Må gudarna vara nådiga och hindra att sådant någonsin tillåts landa på en Ino-högtalare.
![]()
![]()
![]()
![]()
Om det duger åt JBL, duger det även för dig !!
dawen skrev:På samma sak som man kan svara på saker som redan är utredda, din gamle hjuluppfinnare
IngOehman skrev:Vh, iö
*Här smög sin bestämt en bestämd form in också...
NNord skrev:Jag har aldrig hört någon IB, kan tänka mig det uppstår en del
distorsion då det inte finns någon direkt komprimerad luftvolym
bakom membranet som gör anordningen linjär, man får lita på
elementets linjäritet fullt ut, och sådanna element med jätetunga
koner kanske inte e så bra på det.
Piotr skrev:NNord skrev:Jag har aldrig hört någon IB, kan tänka mig det uppstår en del
distorsion då det inte finns någon direkt komprimerad luftvolym
bakom membranet som gör anordningen linjär, man får lita på
elementets linjäritet fullt ut, och sådanna element med jätetunga
koner kanske inte e så bra på det.
En lådas luftvolym är utgör ingen linjär fjäder såvitt jag vet och en IB torde vara mer linjär. Kan inte se varför rörliga massan skulle påverka i detta fall då den främst sänker Fs samt känslighet.
/Peter
IngOehman skrev:Svante: Vad är en nykterist enligt din defintion - en person som inte själv dricker alkoholhaltiga drycker, eller en som tycker att andra inte heller skall göra det?
IngOehman skrev:Hmmm, intressant. Den hyperhemlige A har just gjort ett avslöjande! Nämligen sin tillhållighet - hufvudstaden. Se där... För du åker väl inte över land och rike för skagenskaffning?
Margaux skrev:he he vin, kvinnor och sång...med lite mat och goda vänner att tjata med. Vad mer krävs?
Lennart skrev:Joachim: Du har inte lust och ta ett par "närbilder" på dina Profundus Y så att vi även får se lådans former och högtalarelementet?
/Lennart
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster