Nefilim skrev:Jag skulle sponsra IÖ med en jäkla massa slantar så att han kan
konstruera en 3-vägshögtalare som krossar allt som finns på marknaden.
Det kanske bara behövs en kund, han har nog funderat länge nog på dem...
Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Jag skulle sponsra IÖ med en jäkla massa slantar så att han kan
konstruera en 3-vägshögtalare som krossar allt som finns på marknaden.
Morgan skrev:PerStromgren skrev:Dom stackare som inte känner till Ino och konstruktören, vad gör dom?
Ja... De köper sämre grejer för mer pengar, men blir ganska nöjda ändå? Jag menar, det går ju faktiskt att leva med ett par Dynaudio Consequence ocksåÄven om de kostar fem gånger mer och låter hälften så bra som i68es.
celef skrev:Det verkar som de flesta i den här tråden sitter rätt missnöjda idag, jag trodde nog inte att det var så illa
DS skrev:Vid drömmvinst är det ju inget o snacka om. Köpa The Dream såklart för att driva ett par påskägg
DS skrev:Vid drömmvinst är det ju inget o snacka om. Köpa The Dream såklart för att driva ett par påskägg
celef skrev:Det verkar som de flesta i den här tråden sitter rätt missnöjda idag, jag trodde nog inte att det var så illa
Nattlorden skrev:celef skrev:Det verkar som de flesta i den här tråden sitter rätt missnöjda idag, jag trodde nog inte att det var så illa
Hur kommer du till den slutsatsen?
Panelguy skrev:celef skrev:Det verkar som de flesta i den här tråden sitter rätt missnöjda idag, jag trodde nog inte att det var så illa
Jag är definitivt inte missnöjd men med obegränsat med pengar så är ju förutsättningarna lite annorlunda mot idag![]()
Efter att Svanå byggt ett dedikerat rum skulle jag gå upp en modell till MG20.7 och driva dom med något större klass-A steg från Pass eller Lamm med matchande försteg. Sedan kunde man väl tänka sig en uppsättning MSB på digitalsidan och nå´n bra vinylsvarv, allt hopsnörat med idel dyrkablar. Man kanske skulle lämna in en rad eller två
bensnake skrev:Panelguy skrev:celef skrev:Det verkar som de flesta i den här tråden sitter rätt missnöjda idag, jag trodde nog inte att det var så illa
Jag är definitivt inte missnöjd men med obegränsat med pengar så är ju förutsättningarna lite annorlunda mot idag![]()
Efter att Svanå byggt ett dedikerat rum skulle jag gå upp en modell till MG20.7 och driva dom med något större klass-A steg från Pass eller Lamm med matchande försteg. Sedan kunde man väl tänka sig en uppsättning MSB på digitalsidan och nå´n bra vinylsvarv, allt hopsnörat med idel dyrkablar. Man kanske skulle lämna in en rad eller två
Det där med dyrkablar... Undrar just hur många som skulle inkludera sådana i köpet...
Panelguy skrev:Med obegränsat med pengar, varför snåla in på kablarna?
Nattlorden skrev:Panelguy skrev:Med obegränsat med pengar, varför snåla in på kablarna?
Dumt att sätta något sämre för att man har för mycket pengar till hands.
Panelguy skrev:Nattlorden skrev:Panelguy skrev:Med obegränsat med pengar, varför snåla in på kablarna?
, då gissar jag att du, förutom EKK-kablarna, även skulle behålla din 208:a?
Panelguy skrev:Nattlorden skrev:Panelguy skrev:Med obegränsat med pengar, varför snåla in på kablarna?
, då gissar jag att du, förutom EKK-kablarna, även skulle behålla din 208:a?
Panelguy skrev:bensnake skrev:Panelguy skrev:celef skrev:Det verkar som de flesta i den här tråden sitter rätt missnöjda idag, jag trodde nog inte att det var så illa
Det där med dyrkablar... Undrar just hur många som skulle inkludera sådana i köpet...
Med obegränsat med pengar, varför snåla in på kablarna?
Tengil skrev:DS skrev:Vid drömmvinst är det ju inget o snacka om. Köpa The Dream såklart för att driva ett par påskägg
När du kittat klart loungelyssningen i köket, vad skall du ha i ditt riktiga lyssningsrum![]()
Själv hade jag nog inte gjort någonting, möjligtvis bytt projektor![]()
Vh Christer
Nattlorden skrev:DS skrev:Vid drömmvinst är det ju inget o snacka om. Köpa The Dream såklart för att driva ett par påskägg
Med så mycket pengar, skall du inte ha Fabergé istället då?
bensnake skrev:Panelguy skrev:bensnake skrev:Panelguy skrev:celef skrev:Det verkar som de flesta i den här tråden sitter rätt missnöjda idag, jag trodde nog inte att det var så illa
Med obegränsat med pengar, varför snåla in på kablarna?
Men frågan är om man skulle köpa dyrast tänkbara bara för att man kan. Jag skulle som sagt satsa på Audio Notes egna kablar, som är snuskigt, och då menar jag snuskigt, dyra men inte bara för att de är dyra utan för att jag inbillar mig att det blir optimerat för hela systemet. Samma kablar sitter ju även internt i högtalarna. Tillsammans med elektroniken blir det en förhoppningsvis jäkligt väl fungerande helhet sett till samtliga parametrar. Jag tror alltså att det blir bättre än med EKK. Hade jag inte trott det, hade jag kört med EKK. Eller det vetifan, förresten...
Strmbrg skrev:IKEA sålde faktiskt stereoanläggningar en gång i tiden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster