Motörhead phönes

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2012-12-22 22:30

Beakungen skrev:
Sanny_X skrev:
Beakungen skrev:Mnix skulle aldrig köpa dem! Låter inget vidare alls. Vi har dem på jobbet. Kan passa på att tipsa om att hålla sig väck från sms audio by 50cent och även soul by ludacris. Låter riktigt dåligt för pengarna. Även marshall är dåliga i mina öron. Ja rent ut sagt alla lurar som låter coola och spexiga tenderar att vara mnjae :D

De "Beats by Dr Dre" jag hört har jag gillat.

Jo men beats är verkligen helt ok. De är som jag kallar det originalet!

Men med tanke på att sennheiser hd380 (runt 999:-) piskar beats studio (runt 2499:-) och det rätt hårt också, så njaa det finns bättre till billigare pengar.

Men visst är design viktigt så varför inte? :)

Nu beror ju priset på var man köper dom, var tillverkas "Beats by Dr Dre"?
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Beakungen

Inläggav Beakungen » 2012-12-22 22:36

Sanny_X skrev:
Beakungen skrev:
Sanny_X skrev:
Beakungen skrev:Mnix skulle aldrig köpa dem! Låter inget vidare alls. Vi har dem på jobbet. Kan passa på att tipsa om att hålla sig väck från sms audio by 50cent och även soul by ludacris. Låter riktigt dåligt för pengarna. Även marshall är dåliga i mina öron. Ja rent ut sagt alla lurar som låter coola och spexiga tenderar att vara mnjae :D

De "Beats by Dr Dre" jag hört har jag gillat.

Jo men beats är verkligen helt ok. De är som jag kallar det originalet!

Men med tanke på att sennheiser hd380 (runt 999:-) piskar beats studio (runt 2499:-) och det rätt hårt också, så njaa det finns bättre till billigare pengar.

Men visst är design viktigt så varför inte? :)

Nu beror ju priset på var man köper dom, var tillverkas "Beats by Dr Dre"?

Klart. Men de skulle behöva kosta runt 1000kr för att kunna anses som prisvärda :)

Kina? Där görs väll allt?

Värt att veta är att det är otroligt mycket kopior ute på marknaden av dessa. Det har varit ett stort problem när en del kunder kommer in och tycker vi är jätte-dyra på beats. De har minsann köpt sina för 800kr. När man ber att få jämföra dem ljudmässigt mot de riktiga så inser man snabbt att kopian låter riktigt dåligt :?

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2012-12-22 22:59

Beakungen skrev:
Vee-Eight skrev:Marshall Minor och Major tillverkas och har konstruerats av svenska Zound Industries, som bla ligger bakom Coloud och Urbanears. Har sett Volvo-varianter av Marshall Minor, bla.

Iaf, har testat Major, låter riktigt bra. Funderar på ett par själv, men så är jag ju redan marshalljunkie sen innan.

Vad tyckte du var så bra med dessa?

Frågar eftersom jag håller dem som en av de sämre lurarna jag hört i mitt liv :oops:

De sitter väldigt bra på mitt huvud och poppar på bra och avslappnat utan att jag får lyssningströtthet. Håller också Koss Porta Pro högt, som av andra anses vara bastunga och kassa. Men sån är jag.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Beakungen

Inläggav Beakungen » 2012-12-22 23:16

Vee-Eight skrev:
Beakungen skrev:
Vee-Eight skrev:Marshall Minor och Major tillverkas och har konstruerats av svenska Zound Industries, som bla ligger bakom Coloud och Urbanears. Har sett Volvo-varianter av Marshall Minor, bla.

Iaf, har testat Major, låter riktigt bra. Funderar på ett par själv, men så är jag ju redan marshalljunkie sen innan.

Vad tyckte du var så bra med dessa?

Frågar eftersom jag håller dem som en av de sämre lurarna jag hört i mitt liv :oops:

De sitter väldigt bra på mitt huvud och poppar på bra och avslappnat utan att jag får lyssningströtthet. Håller också Koss Porta Pro högt, som av andra anses vara bastunga och kassa. Men sån är jag.

Kanske ska man ge dem en chans till då. Plockade ur dem ur förpackningen på jobbet och körde max 10 min och stoppade ner dem igen. Kanske behöver de lira en timma eller två innan de kommer till rätta.

Just bastunga lurar gillar ju jag. Älskar mina sony xb700 som är sådär lagom feta i basen :D

Föregående

Återgå till Generellt om hifi