Moderator: Redaktörer
Det är som att fråga "när ni säger att ni använder skor, vad har ni för skor"mx skrev:När ni skriver NAS, vad har ni för NAS?
Sanny_X skrev:2st Netgear, en för film och en för musik
Sanny_X skrev:Jag har en gammal PC som kör Linux. Den funkar som brandvägg, torrentburk och server. Nackdelarna mot en NAS är (som jag ser det) att den tar lite mer plats och drar lite mer ström. Det kan jag leva med, med tanke på fördelarna.
Nej, det var bara en jävla upplysning om du hade intresse av information samlatmx skrev:MagnusÖstberg skrev:Det finns trådar om NAS
Finns trådar om det mesta. Ska jag hålla tyst och söka, menar du?
MagnusÖstberg skrev:Nej, det var bara en jävla upplysning om du hade intresse av information samlatmx skrev:MagnusÖstberg skrev:Det finns trådar om NAS
Finns trådar om det mesta. Ska jag hålla tyst och söka, menar du?![]()
MagnusÖstberg skrev:Sanny_X skrev:2st Netgear, en för film och en för musik
Så här skrev du 2008:Sanny_X skrev:Jag har en gammal PC som kör Linux. Den funkar som brandvägg, torrentburk och server. Nackdelarna mot en NAS är (som jag ser det) att den tar lite mer plats och drar lite mer ström. Det kan jag leva med, med tanke på fördelarna.
MagnusÖstberg skrev:Vad tror du han skulle ha informationen till?
MagnusÖstberg skrev:Du har redan sett en som gått från dator till färdig NAS...
bensnake skrev:MagnusÖstberg skrev:Vad tror du han skulle ha informationen till?
Jag uppfattade det som att han var intresserad av "konceptet" som sådant och ville ha förslag på lämpliga kandidater att använda som NAS. Men jag kanske missuppfattade honom.
Somchart skrev:Mac Mini
WD MyBook Thunderbolt 6 TB
Musik : iTunes (AIFF) + BitPerfect
Video : Plex
iTunes, musik, via optiskt ut till min Integra DHC-80.3
Plex, video+ljud, via HDMI till min Integra DHC-80.3
Fungerar ypperligt och allt är i princip knäpptyst.
Jag styr iTunes med iPhone/iPad likaså Plex, men har även Logitech DiNovo tangentbord samt Apples egna fjärr (den som följer med Apple TV) för att styra Plex.
NAS, jag rekommenderar Synology eller QNAP. Har själv ett antal Netgear Duo och Ultra men ingen av de har varit särskilt driftsäkra och känner därför inte att jag kan rekommendera Netgear.
mx skrev:Fast Mac Mini är kanske inte bra för att spela upp film? Har hört något om
någon bugg hos Intel som gör att filmen/ljudet blir osynkroniserat efter en
tid. Stämmer det?
shifts skrev:mx skrev:Fast Mac Mini är kanske inte bra för att spela upp film? Har hört något om
någon bugg hos Intel som gör att filmen/ljudet blir osynkroniserat efter en
tid. Stämmer det?
Det är nog beroende av programvaran. Du tänker kanske på Apple TV som spelar upp i 24 fps och inte har möjlighet till 23.9xx fps?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster