Moderator: Redaktörer
Mugellorot skrev:Bakerman
Sant som du säger att man kan köpa en begagnad väldigt billigt men svårt att hitta begagnade i nyskick. Min har ingen repa eller nåt. Tycker den förtjänar ett bättre öde än att skrotas. Skulle aldrig palla att göra ögonstenen något ont. Haha. Man lär ju aldrig få en bättre sub för 3000:-.
/Fredrik
MagnusÖstberg skrev:Mugellorot skrev:Bakerman
Sant som du säger att man kan köpa en begagnad väldigt billigt men svårt att hitta begagnade i nyskick. Min har ingen repa eller nåt. Tycker den förtjänar ett bättre öde än att skrotas. Skulle aldrig palla att göra ögonstenen något ont. Haha. Man lär ju aldrig få en bättre sub för 3000:-.
/Fredrik
Vari skulle problemet ligga i att köpa en fungerande billigt med repig låda och flytta över det fungerande steget?
Jag har ingen aning om vad din sub presterar, men jag undrar om inte mina 6 basmoduler jag har presterar bättre och de kostade mig mindre.
Mugellorot skrev:Med Nad förstärkaren kändes det som man kunde spela hur högt som helst men disskanten blev så sjukligt skrikig. Lät allmänt fattigt.
Med min HK förstärkare blev ljudet väldigt varmt och detalj rikedomen var på en annan nivå.
Välkommen till forumet.Mugellorot skrev:Jo det klart är det ett alternativ att köpa en till kappa sub och flytta över steget men måste ju för guds skulle kolla först vad det kostar att laga den. Sen är jag inte intresserad av att ha 3-5 basar då jag bor i radhus och grannarna hade nog inte uppskattat det.
Jag uppskattar välljud med distinkt bas. Hade jag haft dina krav hade jag förmodligen byggt en baslåda med 3st 18tummare och drivit dessa med 3st monoblock på 500000 ampere st.
/Fredrik
Mugellorot skrev:Tack Magnus.
Usch vad jag lät dryg i förra inlägget. Haha. Det var absolut inte meningen.
Mugellorot skrev:Sen är jag inte intresserad av att ha 3-5 basar då jag bor i radhus och grannarna hade nog inte uppskattat det.
Jag uppskattar välljud med distinkt bas. Hade jag haft dina krav hade jag förmodligen byggt en baslåda med 3st 18tummare och drivit dessa med 3st monoblock på 500000 ampere st.
/Fredrik
MagnusÖstberg skrev:Fler punktkällor, jämnare tryckutbredning, jämnare respons, mindre stående vågor, mindre störda grannar.
Mugellorot skrev:Då kan vi konstatera att jag har mindre krav än vissa här har. Räcker gott med 4st 8" basar i jbl golvarna och ha kappan som kompliment.. Hehe
bakerman22 skrev:Folk som skaffar en massa baslådor är inte för att dom ska kunna spela så att öronen blöder.